PHILIPS 638A-POTRZEBNY SCHEMAT!

Radioodbiorniki lampowe i wszystko co jest z nimi związane.

Moderatorzy: gsmok, tszczesn, Romekd, Einherjer, OTLamp

OTLamp

Re: PHILIPS 638A-POTRZEBNY SCHEMAT!

Post autor: OTLamp »

Marconi pisze:Próbowałem lutować kapelusik aluminiowy, ale nie chce złapać, również spoiwo do aluminium zakupione na Allegro też nie chwyta. Czy wobec tego mogę użyć dwuskładnikowego Poxipolu bezbarwnego, nie wiem czy pracuje w takich temperaturach. Mam też Distal, ale on jest koloru stalowego.

Miłego dnia :wink:
Jak to lutować? Po co? :shock: Przecież on jest tylko nakładany. Nie może być przytwierdzony na stałe, bo przecież musi być zdejmowany za każdym razem, gdy montuje/wymienia się lampę, aby nakręcić (lub odkręcić) nakrętkę na śrubowy zacisk anody.
Marconi
375...499 postów
375...499 postów
Posty: 497
Rejestracja: pt, 31 sierpnia 2007, 16:26

Re: PHILIPS 638A-POTRZEBNY SCHEMAT!

Post autor: Marconi »

Dzięki za rady :!: Myślę, że dobrze wyczyściłem kapturek przed lutowaniem: stalowa wełna 000 oraz spirytus. Pewnie ten tlenek szybko powstaje. Spróbuję jeszcze raz z dużą ilością cyny i pocieraniem. Palnik też mam, bo lutowałem rurki miedziane, ale boję się przypalić kapturek. Udało się go naprostować i nie chcę oszpecać. :wink:
OTLamp

Re: PHILIPS 638A-POTRZEBNY SCHEMAT!

Post autor: OTLamp »

Nie rób tego :!: :shock: :|
Marconi
375...499 postów
375...499 postów
Posty: 497
Rejestracja: pt, 31 sierpnia 2007, 16:26

Re: PHILIPS 638A-POTRZEBNY SCHEMAT!

Post autor: Marconi »

Tu chodzi o kapelusik kapturka. Sama przykrywka śrubki jest sfatygowana, bo podczas transportu PP odczepiła się od kaptura i jest pęknięta. Trzeba ją polutować, skleić a potem zacisnąć na drugą część z przwodem.
Cyna jednak tego nie chwyta, zachowuje się jak rtęć i pocieranie nic tu nie daje. Trzeba pewnie specjalnej pasty.

P.S. Są problemy z odkręceniem jednej gałki. Pozostała śruba ma ok. 1-2mm długości i jest kompletnie gładka. Pewnie poprzednik przekręcił. Czy małe wiertło z lewym frezem i wierceniem w lewo załatwiłoby sprawę :?:
OTLamp

Re: PHILIPS 638A-POTRZEBNY SCHEMAT!

Post autor: OTLamp »

Marconi pisze:Tu chodzi o kapelusik kapturka. Sama przykrywka śrubki jest sfatygowana, bo podczas transportu PP odczepiła się od kaptura i jest pęknięta. Trzeba ją polutować, skleić a potem zacisnąć na drugą część z przwodem.
Cyna jednak tego nie chwyta, zachowuje się jak rtęć i pocieranie nic tu nie daje.
Ale z tego co widać na zdjęciu ten kapsel jest tylko lekko pogięty. Widać tam też pęknięcie wzdłuż obwodu, ale chyba nie jest ono na całym obwodzie i dno tego kapsla trzyma się dobrze?
Marconi pisze: P.S. Są problemy z odkręceniem jednej gałki. Pozostała śruba ma ok. 1-2mm długości i jest kompletnie gładka. Pewnie poprzednik przekręcił. Czy małe wiertło z lewym frezem i wierceniem w lewo załatwiłoby sprawę :?:
Która to gałka?
Marconi
375...499 postów
375...499 postów
Posty: 497
Rejestracja: pt, 31 sierpnia 2007, 16:26

Re: PHILIPS 638A-POTRZEBNY SCHEMAT!

Post autor: Marconi »

Kapturek jest pęknięty wzdłuż denka na długości ok. 2/3 obwodu. Gałka, której nie mogę odkręcić to ta z prawej strony.
OTLamp

Re: PHILIPS 638A-POTRZEBNY SCHEMAT!

Post autor: OTLamp »

Marconi pisze:Kapturek jest pęknięty wzdłuż denka na długości ok. 2/3 obwodu.
Ja bym przy tym nie kombinował, po prostu bym tak zostawił.
Marconi pisze: Gałka, której nie mogę odkręcić to ta z prawej strony.
Z rozwierceniem może być ciężko, bo dostęp dość kiepski. Najlepiej jest spróbować obluzować gałkę. Trzeba złapać jakimś płaskim narzędziem (dobry jest przyrząd do zdejmowania izolacji) oś. Ma ona wzdłużny rowek, w który wchodzi śruba trzymająca gałkę. Trzymając nieruchomo oś wspomnianym narzędziem, spróbować nieco poruszać gałką tak, aby śruba siedząca w rowku dostała nieco luzu. Jeśli to sie uda, gałka powinna dość łatwo zejść.
Marconi
375...499 postów
375...499 postów
Posty: 497
Rejestracja: pt, 31 sierpnia 2007, 16:26

Re: PHILIPS 638A-POTRZEBNY SCHEMAT!

Post autor: Marconi »

OTLamp, zaraz się zorientowałem, że nie ma dostępu dla normalnej wiertarki. Do ośki też nie mam dostępu aby ją przytrzymać: pomiędzy gałką a radiem jest maleńka szczelina i raczej nic tam nie wcisnę, a od środka też się nie dostanę. Szkoda, że nie ma zdejmowanego dekla pod spodem, to by ułatwiło sprawę. Ośka tak jak pozostałe ma podłużny frez-rowek a śruba stykająca się z nim odpowiedni stożek. Spróbuję to rozruszać, może trochę puści, a jeśli nie to skonstruuję przedłużenie do wiertła i to by wystarczyło: dołączę do wiertła fi 2-3mm śrubę takiej samej grubości, połączonej rurką i distalem. Powinno wytrzymać :wink: Muszę ją zdemontować, bo inaczej nie naprawię tego radia.
Zauważyłem, że to radio ma bardzo solidne gałki: pomimo swojego wieku wyglądają jak nowe :!:

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Czujnik
250...374 postów
250...374 postów
Posty: 322
Rejestracja: wt, 24 lipca 2007, 09:11
Lokalizacja: Kraków

Re: PHILIPS 638A-POTRZEBNY SCHEMAT!

Post autor: Czujnik »

Ja w wypadku kłopotu z odkręceniem zardzewiałej, lub ze zniszczonym nacięciem śrubki pomagam sobie za pomocą dostosowanej do tego końcówki lutownicy ( o większej mocy ). Po prostu rozgrzewam tę niesczęsną śrubkę i studzę naprzemian za pmocą jakiegoś oleju. Nie ma możliwości, by po kilu takich cyklach nie ustąpiła. Jedyna wada to smród palonego oleju i szczypiący w oczy dym. Tak czy siak to zajęcie dla cierpliwych.
Marconi
375...499 postów
375...499 postów
Posty: 497
Rejestracja: pt, 31 sierpnia 2007, 16:26

Re: PHILIPS 638A-POTRZEBNY SCHEMAT!

Post autor: Marconi »

Ja do tej pory też nie miałem problemów z odkręcaniem. Ta śrubka została ukręcona i nie ma o co zahaczyć aby ją obrócić chociaż 1/4, co by w zupełności wystarczyło. Jestem na etapie robienia przedłużacza do wiertła. Wywiercę dwa punkty zaczepienia, a reszta powinna być już prosta. :wink:
Marconi
375...499 postów
375...499 postów
Posty: 497
Rejestracja: pt, 31 sierpnia 2007, 16:26

Re: PHILIPS 638A-POTRZEBNY SCHEMAT!

Post autor: Marconi »

Witam! Wczoraj udało mi się odkręcić gałkę sposobem, o którym wspomniałem w poprzednim poście. Ktoś wcześniej próbował na lutownicę i olej, bo sporo spalonego oleju zostało w gałce i na ośi.

Przedłużyłem wiertło 1,5 mm, włożyłem w otwór koszulkę termicznę, by zabezpieczyć gwint w gałce przed uszkodzeniem, wywierciłem, a następnie leweym przedłużonym wiertłem 2,8 mm wiercąc w lewą stronę wykręciłem pozostałości śrubki bez draśnięcia gałki.Opisałem sposób na gałkę, może komuś się przyda, jest trochę pracochłonny, ale skuteczny.

W najbliższym tygodniu wymontuję chassis i wyczyszczę środek, mam nadzieję, że niespodzianek już nie będzie. Zrobię zdjęcia elektroniki.

Pozdrawiam :wink:
Marconi
375...499 postów
375...499 postów
Posty: 497
Rejestracja: pt, 31 sierpnia 2007, 16:26

Re: PHILIPS 638A-POTRZEBNY SCHEMAT!

Post autor: Marconi »

Witam! Poszukuję Tylnej ścianki do tego modelu. Mogę zaoferować coś z tego okresu do Saby lub z późniejszych odbiorników niemieckich z lat pięćdziesiątych.

Pozdrawiam :wink:
_idu

Re: PHILIPS 638A-POTRZEBNY SCHEMAT!

Post autor: _idu »

OTLamp pisze: Lepiej nie kombinować. Jeśli masz w ramce zbyt wyrobione/wyłupane otwory po wkrętach, lepiej czymś je trochę wypełnić (odrobiną kitu do drewna, kleju, kawałków drewna itp.) tak, aby wkręty porządnie złapały. Generalnie płyty w Philipsach lubią odpadać pod wpływem PP, ale po ponownym przykręceniu trzymają się dobrze (przecież żaden kolekcjoner nie funduje swoim radiom tak ekstremalnych przeciążeń jak PP).
Bierzesz cienka ścinkę z deski, odłupujesz 'szpilę'. Musi ciasno wchodzić w otwór. Wbijasz ją młotkiem, odłamujesz, obcinasz cześć wystająca nożem. A potem wkręt i wkręcasz. Trzyma pewnie.

'
Marconi
375...499 postów
375...499 postów
Posty: 497
Rejestracja: pt, 31 sierpnia 2007, 16:26

Re: PHILIPS 638A-POTRZEBNY SCHEMAT!

Post autor: Marconi »

Witam! Wracam do radia z zapytaniem: na ile lampa AD1 jest w stanie zastąpić lampę E.463? W moim AD1 jest przecokołowana. Czy w próbniku mam ją traktować jak E.463.

Pozdrawiam :wink:
OTLamp

Re: PHILIPS 638A-POTRZEBNY SCHEMAT!

Post autor: OTLamp »

Kiepsko jest w stanie pracować zamiast E463, ale jeśli jest sprawna (emisja >=50%) i ma odp. logo, możesz za nią ode mnie dostać oryginalną E463 ze 100% emisją.