Jak to lutować? Po co?Marconi pisze:Próbowałem lutować kapelusik aluminiowy, ale nie chce złapać, również spoiwo do aluminium zakupione na Allegro też nie chwyta. Czy wobec tego mogę użyć dwuskładnikowego Poxipolu bezbarwnego, nie wiem czy pracuje w takich temperaturach. Mam też Distal, ale on jest koloru stalowego.
Miłego dnia
PHILIPS 638A-POTRZEBNY SCHEMAT!
Moderatorzy: gsmok, tszczesn, Romekd, Einherjer, OTLamp
-
OTLamp
Re: PHILIPS 638A-POTRZEBNY SCHEMAT!
-
Marconi
- 375...499 postów

- Posty: 497
- Rejestracja: pt, 31 sierpnia 2007, 16:26
Re: PHILIPS 638A-POTRZEBNY SCHEMAT!
Dzięki za rady
Myślę, że dobrze wyczyściłem kapturek przed lutowaniem: stalowa wełna 000 oraz spirytus. Pewnie ten tlenek szybko powstaje. Spróbuję jeszcze raz z dużą ilością cyny i pocieraniem. Palnik też mam, bo lutowałem rurki miedziane, ale boję się przypalić kapturek. Udało się go naprostować i nie chcę oszpecać. 
-
Marconi
- 375...499 postów

- Posty: 497
- Rejestracja: pt, 31 sierpnia 2007, 16:26
Re: PHILIPS 638A-POTRZEBNY SCHEMAT!
Tu chodzi o kapelusik kapturka. Sama przykrywka śrubki jest sfatygowana, bo podczas transportu PP odczepiła się od kaptura i jest pęknięta. Trzeba ją polutować, skleić a potem zacisnąć na drugą część z przwodem.
Cyna jednak tego nie chwyta, zachowuje się jak rtęć i pocieranie nic tu nie daje. Trzeba pewnie specjalnej pasty.
P.S. Są problemy z odkręceniem jednej gałki. Pozostała śruba ma ok. 1-2mm długości i jest kompletnie gładka. Pewnie poprzednik przekręcił. Czy małe wiertło z lewym frezem i wierceniem w lewo załatwiłoby sprawę
Cyna jednak tego nie chwyta, zachowuje się jak rtęć i pocieranie nic tu nie daje. Trzeba pewnie specjalnej pasty.
P.S. Są problemy z odkręceniem jednej gałki. Pozostała śruba ma ok. 1-2mm długości i jest kompletnie gładka. Pewnie poprzednik przekręcił. Czy małe wiertło z lewym frezem i wierceniem w lewo załatwiłoby sprawę
-
OTLamp
Re: PHILIPS 638A-POTRZEBNY SCHEMAT!
Ale z tego co widać na zdjęciu ten kapsel jest tylko lekko pogięty. Widać tam też pęknięcie wzdłuż obwodu, ale chyba nie jest ono na całym obwodzie i dno tego kapsla trzyma się dobrze?Marconi pisze:Tu chodzi o kapelusik kapturka. Sama przykrywka śrubki jest sfatygowana, bo podczas transportu PP odczepiła się od kaptura i jest pęknięta. Trzeba ją polutować, skleić a potem zacisnąć na drugą część z przwodem.
Cyna jednak tego nie chwyta, zachowuje się jak rtęć i pocieranie nic tu nie daje.
Która to gałka?Marconi pisze: P.S. Są problemy z odkręceniem jednej gałki. Pozostała śruba ma ok. 1-2mm długości i jest kompletnie gładka. Pewnie poprzednik przekręcił. Czy małe wiertło z lewym frezem i wierceniem w lewo załatwiłoby sprawę
-
Marconi
- 375...499 postów

- Posty: 497
- Rejestracja: pt, 31 sierpnia 2007, 16:26
Re: PHILIPS 638A-POTRZEBNY SCHEMAT!
Kapturek jest pęknięty wzdłuż denka na długości ok. 2/3 obwodu. Gałka, której nie mogę odkręcić to ta z prawej strony.
-
OTLamp
Re: PHILIPS 638A-POTRZEBNY SCHEMAT!
Ja bym przy tym nie kombinował, po prostu bym tak zostawił.Marconi pisze:Kapturek jest pęknięty wzdłuż denka na długości ok. 2/3 obwodu.
Z rozwierceniem może być ciężko, bo dostęp dość kiepski. Najlepiej jest spróbować obluzować gałkę. Trzeba złapać jakimś płaskim narzędziem (dobry jest przyrząd do zdejmowania izolacji) oś. Ma ona wzdłużny rowek, w który wchodzi śruba trzymająca gałkę. Trzymając nieruchomo oś wspomnianym narzędziem, spróbować nieco poruszać gałką tak, aby śruba siedząca w rowku dostała nieco luzu. Jeśli to sie uda, gałka powinna dość łatwo zejść.Marconi pisze: Gałka, której nie mogę odkręcić to ta z prawej strony.
-
Marconi
- 375...499 postów

- Posty: 497
- Rejestracja: pt, 31 sierpnia 2007, 16:26
Re: PHILIPS 638A-POTRZEBNY SCHEMAT!
OTLamp, zaraz się zorientowałem, że nie ma dostępu dla normalnej wiertarki. Do ośki też nie mam dostępu aby ją przytrzymać: pomiędzy gałką a radiem jest maleńka szczelina i raczej nic tam nie wcisnę, a od środka też się nie dostanę. Szkoda, że nie ma zdejmowanego dekla pod spodem, to by ułatwiło sprawę. Ośka tak jak pozostałe ma podłużny frez-rowek a śruba stykająca się z nim odpowiedni stożek. Spróbuję to rozruszać, może trochę puści, a jeśli nie to skonstruuję przedłużenie do wiertła i to by wystarczyło: dołączę do wiertła fi 2-3mm śrubę takiej samej grubości, połączonej rurką i distalem. Powinno wytrzymać
Muszę ją zdemontować, bo inaczej nie naprawię tego radia.
Zauważyłem, że to radio ma bardzo solidne gałki: pomimo swojego wieku wyglądają jak nowe
Pozdrawiam
Zauważyłem, że to radio ma bardzo solidne gałki: pomimo swojego wieku wyglądają jak nowe
Pozdrawiam
-
Czujnik
- 250...374 postów

- Posty: 322
- Rejestracja: wt, 24 lipca 2007, 09:11
- Lokalizacja: Kraków
Re: PHILIPS 638A-POTRZEBNY SCHEMAT!
Ja w wypadku kłopotu z odkręceniem zardzewiałej, lub ze zniszczonym nacięciem śrubki pomagam sobie za pomocą dostosowanej do tego końcówki lutownicy ( o większej mocy ). Po prostu rozgrzewam tę niesczęsną śrubkę i studzę naprzemian za pmocą jakiegoś oleju. Nie ma możliwości, by po kilu takich cyklach nie ustąpiła. Jedyna wada to smród palonego oleju i szczypiący w oczy dym. Tak czy siak to zajęcie dla cierpliwych.
-
Marconi
- 375...499 postów

- Posty: 497
- Rejestracja: pt, 31 sierpnia 2007, 16:26
Re: PHILIPS 638A-POTRZEBNY SCHEMAT!
Ja do tej pory też nie miałem problemów z odkręcaniem. Ta śrubka została ukręcona i nie ma o co zahaczyć aby ją obrócić chociaż 1/4, co by w zupełności wystarczyło. Jestem na etapie robienia przedłużacza do wiertła. Wywiercę dwa punkty zaczepienia, a reszta powinna być już prosta. 
-
Marconi
- 375...499 postów

- Posty: 497
- Rejestracja: pt, 31 sierpnia 2007, 16:26
Re: PHILIPS 638A-POTRZEBNY SCHEMAT!
Witam! Wczoraj udało mi się odkręcić gałkę sposobem, o którym wspomniałem w poprzednim poście. Ktoś wcześniej próbował na lutownicę i olej, bo sporo spalonego oleju zostało w gałce i na ośi.
Przedłużyłem wiertło 1,5 mm, włożyłem w otwór koszulkę termicznę, by zabezpieczyć gwint w gałce przed uszkodzeniem, wywierciłem, a następnie leweym przedłużonym wiertłem 2,8 mm wiercąc w lewą stronę wykręciłem pozostałości śrubki bez draśnięcia gałki.Opisałem sposób na gałkę, może komuś się przyda, jest trochę pracochłonny, ale skuteczny.
W najbliższym tygodniu wymontuję chassis i wyczyszczę środek, mam nadzieję, że niespodzianek już nie będzie. Zrobię zdjęcia elektroniki.
Pozdrawiam
Przedłużyłem wiertło 1,5 mm, włożyłem w otwór koszulkę termicznę, by zabezpieczyć gwint w gałce przed uszkodzeniem, wywierciłem, a następnie leweym przedłużonym wiertłem 2,8 mm wiercąc w lewą stronę wykręciłem pozostałości śrubki bez draśnięcia gałki.Opisałem sposób na gałkę, może komuś się przyda, jest trochę pracochłonny, ale skuteczny.
W najbliższym tygodniu wymontuję chassis i wyczyszczę środek, mam nadzieję, że niespodzianek już nie będzie. Zrobię zdjęcia elektroniki.
Pozdrawiam
-
Marconi
- 375...499 postów

- Posty: 497
- Rejestracja: pt, 31 sierpnia 2007, 16:26
Re: PHILIPS 638A-POTRZEBNY SCHEMAT!
Witam! Poszukuję Tylnej ścianki do tego modelu. Mogę zaoferować coś z tego okresu do Saby lub z późniejszych odbiorników niemieckich z lat pięćdziesiątych.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
_idu
Re: PHILIPS 638A-POTRZEBNY SCHEMAT!
Bierzesz cienka ścinkę z deski, odłupujesz 'szpilę'. Musi ciasno wchodzić w otwór. Wbijasz ją młotkiem, odłamujesz, obcinasz cześć wystająca nożem. A potem wkręt i wkręcasz. Trzyma pewnie.OTLamp pisze: Lepiej nie kombinować. Jeśli masz w ramce zbyt wyrobione/wyłupane otwory po wkrętach, lepiej czymś je trochę wypełnić (odrobiną kitu do drewna, kleju, kawałków drewna itp.) tak, aby wkręty porządnie złapały. Generalnie płyty w Philipsach lubią odpadać pod wpływem PP, ale po ponownym przykręceniu trzymają się dobrze (przecież żaden kolekcjoner nie funduje swoim radiom tak ekstremalnych przeciążeń jak PP).
'
-
Marconi
- 375...499 postów

- Posty: 497
- Rejestracja: pt, 31 sierpnia 2007, 16:26
Re: PHILIPS 638A-POTRZEBNY SCHEMAT!
Witam! Wracam do radia z zapytaniem: na ile lampa AD1 jest w stanie zastąpić lampę E.463? W moim AD1 jest przecokołowana. Czy w próbniku mam ją traktować jak E.463.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
OTLamp
Re: PHILIPS 638A-POTRZEBNY SCHEMAT!
Kiepsko jest w stanie pracować zamiast E463, ale jeśli jest sprawna (emisja >=50%) i ma odp. logo, możesz za nią ode mnie dostać oryginalną E463 ze 100% emisją.