ZŁOTE BEZPIECZNIKI, TEGO JESZCZE NIE BYŁO !!!

Problematyka audiofilska oraz zagadnienia dotyczące NIELAMPOWEGO sprzętu audio.

Moderatorzy: gsmok, tszczesn, Romekd, Einherjer, OTLamp

_idu

Post autor: _idu »

szalony - znamy. I fajny jest efekt jak zadziała.
W tej N'ce co z kumplem wyremontowaliśmy silniki i opory są tak dobrane że przy ścisku ludzi jak w puszcze sardynek przy odkręccniu nastawnika na maxa nie wyskakuje. A tą N'ką już gnaliśmy po metrowym torze ponad 70km/h (węgierska płyta w Konstantynowie Łódzkim).
A i ścigialiśmy się z niemieckim tramwajem M8S z połowy lat 70-tych w Zgierzu - (dwa tramwaje obok siebie na dwóch róznych torach - obydwa dwukeirunkowe, a Nką i tka pierwsza doejchała pod umówiony cel)

Jak kto chce to może wspomnianą N'ke obejrzeć (oraz Sanoka z 1928 roku). Jeden z dwóch prywatnych tramwajów w Polsce. Ba i przejchać sie tez można. Niech się cieplej zrobi - polecam wypad na grilla pod kratownicowy most tramwajowy nad rzeką w środku pola pod Lutomierksiem.

http://studikomunikacja.strefa.pl/prv001.html
http://studikomunikacja.strefa.pl/TA0001/imp001.html
http://studikomunikacja.strefa.pl/IMP007/imp001.html
http://studikomunikacja.strefa.pl/IMP008/imp001.html
http://studikomunikacja.strefa.pl/IMP012/imp001.html

a to ten most:
http://studikomunikacja.strefa.pl/EKO00 ... ko015.html
http://studikomunikacja.strefa.pl/EKO00 ... ko031.html
http://studikomunikacja.strefa.pl/EKO00 ... ko033.html



Hmm 1520 --- a nie powinno być poprawnie 1525mm - rosyjski rozstaw.

sorry za odejście od tematu.[/url]
szalony

Post autor: szalony »

http://www.psmkms.zbiorkom.net/galeria/ ... foto12.jpg

Koło północy... http://www.psmkms.zbiorkom.net/galeria/nocka5/foto8.jpg

I koło trzeciej... http://www.psmkms.zbiorkom.net/galeria/ ... foto21.jpg

Niestety z uwagi na mozliwosc spalenia grzejników przy zahamowaniu masą trzech wagonów, jechaliśmy bez ogrzewania odzyskowego <brrrr....> Jak by sie spaliły to trzeba szybko przełączyć na dach, bo (cytat z książki usterek) "Hamulce szynowe niewyczuwalne" :D Poza tym nasza N-ka przeszła troche modernizacji (drzwi na "wiertarkach", kierunkowskazy), sterowanie zwrotnic nadajnikiem IR (to akurat musi być). Na szczęście nie zamontowano kierunkowskazów "samochodowych", ale takie jak oryginalne światła

Szerkość to dokładnie chyba 1524mm, na nowszych liniach (w tym LHS) przyjęto 1520.

Ale ładny OT nam wyszedł ;)
Pozdrawiam ;)

PS. Zdjęcia nie są mojego autorstwa... Swoj mam na razie tylko negatyw [względy finansowe] :D[/img]
_idu

Post autor: _idu »

Pod jednym z siedzeń jest przełacznik - albo grzejniki albo opory na dachu. Spalenie oporów????? Dziwne.
szalony

Post autor: szalony »

Motorniczy powiedzial, ze przy trzech wagonach woli nie włączać, bo jak pójdą, a trzeba będzie nagle zahamować, to może nie zdążyć przełączyć na dach. Jest on raczej znanym motorniczym, wiec mysle ze wiedział co robi ;)
Janusz
625...1249 postów
625...1249 postów
Posty: 890
Rejestracja: wt, 8 listopada 2005, 15:36
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Janusz »

Mam jescze jedno pytanie w ramach OT (mam nadzieję, że będzie wybaczone :oops: ). Czy wagony doczepne były ogrzewane? Z tego co pamiętam, to wagon silnikowy i doczepny łączyła linka "ziemi" i pojedynczy, izolowany przewód podłączany do charakterystycznych gniazd. Jak przypuszczam było to zasilanie oświetlenia wagonu doczepnego, ale nie pamiętam czy te wagony były ogrzewane.
szalony

Post autor: szalony »

Tak, doczepki są ogrzewane z WN (600V). I dlatego pod koniec imprezy sporo uczestników przemieściło sie do trzeciego wagonu - Sanoka PN2 - panowała tam temperatura dodatnia, co o N-ce trudno powiedzieć.

// Nie robimy tu żadnych awantur, więc temat nie powinien skonczyc w smietniku ;)
Awatar użytkownika
Michu
375...499 postów
375...499 postów
Posty: 414
Rejestracja: ndz, 3 kwietnia 2005, 21:27
Lokalizacja: Żelechów/Warszawa

Post autor: Michu »

To i ja zadam pytanie w ramach OT.
Mianowicie w Wawie używane są różne modele składów tramwajowych. Niestety nie wiem jakie mają oznaczenia, ale chodzi mi o te najstarsze nadal używane.
Przy każdym kloszu lampy na suficie jest takie jakby gniazdko. Są w nim dwa otworki. Na oko średnica otworków i ich rozstaw są jak pod wtyczkę zwykłą. Otworki zrobione są chyba w gumie, która z kolei wypełnia, to gniazdko.
Troszkę opis pokrętny :D . Moje pytanie brzmi: co to jest?
Zawsze jak jadę tramwajem to się zastanawiam :) .
Gdy nadejdzie Fallout, pomyśl, gdzie się schowasz?
Awatar użytkownika
brys
1250...1874 posty
1250...1874 posty
Posty: 1302
Rejestracja: śr, 10 sierpnia 2005, 23:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: brys »

Najstarsze w stolicy to będą 13N "parówy", ale powiem szczerze, że choć jestem w nich niemal codziennie to nie zwracałem uwagi na klosze :P
Janusz
625...1249 postów
625...1249 postów
Posty: 890
Rejestracja: wt, 8 listopada 2005, 15:36
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Janusz »

Żarówki w tych tramwajach są łączone szeregowo i zasilane napięciem sieci trakcyjnej. Gniazda obok opraw służą do zlokalizowania przerwy, gdy ciąg lamp nie świeci. A typ to chyba 102 Na, tu pewnie lepiej zorientowani mnie poprawią.
Awatar użytkownika
brys
1250...1874 posty
1250...1874 posty
Posty: 1302
Rejestracja: śr, 10 sierpnia 2005, 23:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: brys »

Wiedziałem, że na triodzie zawsze coś ciekawego się wyczyta :D :P
A stodwójek w Warszawie nie ma. Są 13N, 105tki w wielu wersjach, jedyna sztuka 112N i zdaje się dwie wersje 116N. Co ciekawe przerobiono jeden albo dwa wozy tego ostatniego typu montując akumulatory, dzieki którym mogą poruszać się po szlaku bez trakcji elektrycznej (został zorganizowany np przejazd ważnych osobistości po nowej linii Nowe Bemowo - Piaski, na której nie było wtedy jeszcze "drutów"). Klosze z żarówkami z całego towarzystwa ma tylko 13N.
Awatar użytkownika
Michu
375...499 postów
375...499 postów
Posty: 414
Rejestracja: ndz, 3 kwietnia 2005, 21:27
Lokalizacja: Żelechów/Warszawa

Post autor: Michu »

brys pisze:Najstarsze w stolicy to będą 13N "parówy", ale powiem szczerze, że choć jestem w nich niemal codziennie to nie zwracałem uwagi na klosze :P
A szkoda. Moim zdaniem najładniejsze z całego tramwaju są właśnie te klosze.

I wracając do trawajów stołecznych. Niestety modelu także nie podam, ale chodzi mi o te tramwaje średnie wiekiem. Takie kańciaste w wiekszości malowane na czerwono (pomijam reklamy). Otóż w jednym z nich zamontowano, zamiast standardowej deski rozdzielczej, kokpit. Tzn. Zamiast szeregu kontrolek i wskaźników był centralnie umieszczony spory wyświetlacz. Na nim były wyświetlane cyferkami oraz wykresami słupkowymi były wszelkie parametry jazdy. Nadodatek na pulpicie było tylko kilka przełączników, a nie jak w wersji standard cała kupa.
Gdy nadejdzie Fallout, pomyśl, gdzie się schowasz?
szalony

Post autor: szalony »

Jak kanciaste, to 105N ;) poddawano je przeróżnym modyfikacjom, i tak powstały Na (kraków), Nf, i wiele innych, a nawet NT z rozruchem tyrystorowym i hamowaniem ze zwrotem energii. Z powodu słabej dostępności części zamiennych ze wszystkich NT u nas "ostał sie ino jeden", który robi w zajezdni jako holownik :cry:
Awatar użytkownika
brys
1250...1874 posty
1250...1874 posty
Posty: 1302
Rejestracja: śr, 10 sierpnia 2005, 23:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: brys »

Z tym wyświetlaczem to mi się kojaży 105N2k, albo 105N2k/2000 (bulwa) :?
_idu

Post autor: _idu »

szalony pisze:Motorniczy powiedzial, ze przy trzech wagonach woli nie włączać, bo jak pójdą, a trzeba będzie nagle zahamować, to może nie zdążyć przełączyć na dach. Jest on raczej znanym motorniczym, wiec mysle ze wiedział co robi ;)
Dziwne bo w Lodzi potrojniaki z N'ek to byla codziennosc do 1973 roku. pozniej juz tylko na podmiejskich.
_idu

Post autor: _idu »

brys pisze:Z tym wyświetlaczem to mi się kojaży 105N2k, albo 105N2k/2000 (bulwa) :?
Warszawska bulwa oryginalnie ma oznaczenie 105N3K. W wawie zastosowano sowje wlasne oznaczenia (nie pierwszy raz zreszta).