
Razor hi-gain
Moderatorzy: gsmok, tszczesn, Romekd, Einherjer, OTLamp
-
- 375...499 postów
- Posty: 411
- Rejestracja: śr, 11 listopada 2009, 23:51
-
- 500...624 posty
- Posty: 516
- Rejestracja: ndz, 30 października 2011, 21:39
- Lokalizacja: Gostyń - Śląsk
Re: Razor hi-gain
Ładnie to wygląda
Jednak w tym przypadku jest zbyt dużo trawienia jeśli chodzi o negatyw. Footswitch ma długość 36 cm.

-
- 375...499 postów
- Posty: 411
- Rejestracja: śr, 11 listopada 2009, 23:51
Re: Razor hi-gain
Ja nie widzę problemu , w swoim soldano mam tak wytrawione chasis z 2 stron 8x50cm. Tym bardziej negatyw łatwiej przygotować do trawienia - przykleja się toner tylko w miejscach gdzie ma być niewytrawione
. Najpierw do chlorku a jak za słabo to można kretem poprawić , ale z tym delikatnie bo można zepsuć . ostatecznie też widział bym 2 płytki tak zrobione jak panele do chasis , drogo nie wyjdzie .

-
- 500...624 posty
- Posty: 516
- Rejestracja: ndz, 30 października 2011, 21:39
- Lokalizacja: Gostyń - Śląsk
Re: Razor hi-gain
O tych płytkach też myślałem. Chciałem nawet zrobić takie zagłębienia pod nie, jednak bez profesionalnej giętarki nie ma szans tego zrobić.
-
- 1250...1874 posty
- Posty: 1642
- Rejestracja: pt, 15 października 2010, 19:28
- Lokalizacja: Hrubieszów
Re: Razor hi-gain
Folia samoprzylepna i jazda 
Lub tak jak mówiłem- grawer, tylko w corelu byś musiał prawodpodobnie narysować, potem rowki szpachlujesz czarną farbą, przecierasz delikatnie chusteczką z rozpuszczalnikiem i gotowe

Lub tak jak mówiłem- grawer, tylko w corelu byś musiał prawodpodobnie narysować, potem rowki szpachlujesz czarną farbą, przecierasz delikatnie chusteczką z rozpuszczalnikiem i gotowe
-
- 500...624 posty
- Posty: 516
- Rejestracja: ndz, 30 października 2011, 21:39
- Lokalizacja: Gostyń - Śląsk
Re: Razor hi-gain
Spróbuję zrobić z folią samoprzylepną, zobaczę co z tego wyjdzie. Grawer by był łatwy do wykonania, gdybym nie malował blachy na czarno. Obudowę chcę zrobić czarną, a napisy białe. Będzie wtedy odpowiedni kontrast 

-
- 1250...1874 posty
- Posty: 1642
- Rejestracja: pt, 15 października 2010, 19:28
- Lokalizacja: Hrubieszów
Re: Razor hi-gain
Nie widzę w tym problemu.... Możesz pomalować na fioletowo a napisy zrobić żółte!
Najpierw malujesz na docelowy kolor, niesiesz do grawera, pytasz się jak wykonać odpowiedni rysunek(z doświadczenia Ci powiem że trzeba zrobić 4 malutkie kropeczki na rogach obudowy) i w czym, prosisz żeby wypalił dwa razy, wtedy zostają Ci napisy wypalone z farby aż do aluminium i A) lakierujesz bezbarwnym B) lejesz delikatnie farbę żółtą w te rowki, a nadmiar zbierasz papierem z gazety nasączonym rozpuszczalnikiem (można też zrobić sobie szpachelkę z dętki uciętej skalpelem do linijki-chodzi o równe krawędzie), a napisy wyjdą tanio i profesjonalnie.
Najpierw czytałem o tym na jakimś forum, a potem sam grawer mi to doradził, sam jeszcze nie robiłem(grawer już jest, ale zastanawiam się nad farbą fluorescencyjną w kolorze żarzących się lamp lub czarną), ale metoda tak prosta, że chyba nie może się nie udać.
Przy farbie fluorescencyjnej jest jeszcze prościej, bo rozpuszcza ją woda, i myślę że dało by się łatwo wytrzeć całość tak, żeby farba została tylko w rowkach.
Najpierw malujesz na docelowy kolor, niesiesz do grawera, pytasz się jak wykonać odpowiedni rysunek(z doświadczenia Ci powiem że trzeba zrobić 4 malutkie kropeczki na rogach obudowy) i w czym, prosisz żeby wypalił dwa razy, wtedy zostają Ci napisy wypalone z farby aż do aluminium i A) lakierujesz bezbarwnym B) lejesz delikatnie farbę żółtą w te rowki, a nadmiar zbierasz papierem z gazety nasączonym rozpuszczalnikiem (można też zrobić sobie szpachelkę z dętki uciętej skalpelem do linijki-chodzi o równe krawędzie), a napisy wyjdą tanio i profesjonalnie.
Najpierw czytałem o tym na jakimś forum, a potem sam grawer mi to doradził, sam jeszcze nie robiłem(grawer już jest, ale zastanawiam się nad farbą fluorescencyjną w kolorze żarzących się lamp lub czarną), ale metoda tak prosta, że chyba nie może się nie udać.
Przy farbie fluorescencyjnej jest jeszcze prościej, bo rozpuszcza ją woda, i myślę że dało by się łatwo wytrzeć całość tak, żeby farba została tylko w rowkach.
-
- 500...624 posty
- Posty: 516
- Rejestracja: ndz, 30 października 2011, 21:39
- Lokalizacja: Gostyń - Śląsk
Re: Razor hi-gain
Ciekawy pomysł
Muszę poszukać w mojej okolicy firmy która zajmuje się grawerowaniem. Jak jest orientacyjna cena takiego grawerowania?

-
- 1250...1874 posty
- Posty: 1642
- Rejestracja: pt, 15 października 2010, 19:28
- Lokalizacja: Hrubieszów
Re: Razor hi-gain
Ja za grawerowanie u znajomego grawera(który ubezpiecza mojemu ojcu sporo sprzętu) zapłaciłem dychę za front chassis 50x350 do NightBirda(ten z tematu o korektorze: http://obrazki.elektroda.pl/3264676700_1362941000.jpg ), tylko tam front był na ceowniku, i dałem mu sam ceownik, bo nie ma szans żeby całe chassis weszło, na górze footswitcha powinien Ci wygrawerować bez problemu, ew. będziesz musiał odkręcić przełączniki.
-
- 500...624 posty
- Posty: 516
- Rejestracja: ndz, 30 października 2011, 21:39
- Lokalizacja: Gostyń - Śląsk
Re: Razor hi-gain
Zastanawiam się jak zrealizować stand by. Widziałem w różnych wzmacniaczach takie rozwiązania:
1 Odłączanie napięcia przed prostownikiem anodowym
2 Odłączanie napięcia po prostowniku, przed pierwszym kondensatorem.
3 Odłączanie napięcia po pierwszym kondensatorze (Odłączone Ua oraz Us2)
4 Odłączenie napięcia Us2 (anodowe na stałe włączone)
5 Odłączanie katod lamp mocy.
Który jest najlepszy? Mi najbardziej odpowiada sposób 3 ewentualnie 4 (mam wątpliwości). W 2 metodzie będzie za każdym razem ładowany pierwszy kondensator filtru, co będzie miało pewnie wpływ na zużywanie się styków przełącznika.
Lutuje obecnie elementy na PCB zasilacza i w tym momencie muszę się zdecydować jak zrealizować stand by
Czekam jeszcze na transformatory od Kaki, żeby wywiercić pod nie otwory w chassis. Następnie chassis i obudowa footswitcha będzie pomalowana proszkowo na czarno. Jak będę miał już wstępnie wszystko poskładane, pokażę pierwsze zdjęcia.
1 Odłączanie napięcia przed prostownikiem anodowym
2 Odłączanie napięcia po prostowniku, przed pierwszym kondensatorem.
3 Odłączanie napięcia po pierwszym kondensatorze (Odłączone Ua oraz Us2)
4 Odłączenie napięcia Us2 (anodowe na stałe włączone)
5 Odłączanie katod lamp mocy.
Który jest najlepszy? Mi najbardziej odpowiada sposób 3 ewentualnie 4 (mam wątpliwości). W 2 metodzie będzie za każdym razem ładowany pierwszy kondensator filtru, co będzie miało pewnie wpływ na zużywanie się styków przełącznika.
Lutuje obecnie elementy na PCB zasilacza i w tym momencie muszę się zdecydować jak zrealizować stand by

-
- 1250...1874 posty
- Posty: 1642
- Rejestracja: pt, 15 października 2010, 19:28
- Lokalizacja: Hrubieszów
Re: Razor hi-gain
Opcja 1 IMHO jest najlepsza (ponieważ wyłączając stand-by nie zużywają się także lampy przedwzmacniacza) ponieważ przez włącznik płynie AC, a nie DC, 500V DC w połączeniu z pojemnością do naładowania może bez problemu zajechać nawet całkiem dobry wyłącznik.
-
- 500...624 posty
- Posty: 516
- Rejestracja: ndz, 30 października 2011, 21:39
- Lokalizacja: Gostyń - Śląsk
Re: Razor hi-gain
U mnie w każdej opcji (oprócz rozwiązania 5) zasilanie preampu zostaje odłączone. Po stronie pierwotnej nie chciałem dawać przełącznika, ponieważ jest tam już przełącznik wyboru prostownika. A jakby dać przełącznik na wyprowadzeniu środkowym uzwojenia anodowego? Obie gałęzie uzwojenia anodowego są zabezpieczone bezpiecznikami.
Edit: W moim przypadku ten pomysł się raczej nie sprawdzi. Układ biasu zasilany jest z odczepu uzwojenia anodowego, a więc środek uzwojenia musi być podłączony do masy na stałe.
Skłaniam się do metody 3. Tak samo jest to rozwiązane w Mesie. Przełączni mam dobry (Carling) więc myślę, że nie powinno być problemu
Edit: W moim przypadku ten pomysł się raczej nie sprawdzi. Układ biasu zasilany jest z odczepu uzwojenia anodowego, a więc środek uzwojenia musi być podłączony do masy na stałe.
Skłaniam się do metody 3. Tak samo jest to rozwiązane w Mesie. Przełączni mam dobry (Carling) więc myślę, że nie powinno być problemu

-
- 500...624 posty
- Posty: 516
- Rejestracja: ndz, 30 października 2011, 21:39
- Lokalizacja: Gostyń - Śląsk
Re: Razor hi-gain
Prezentuje to co aktualnie udało mi się zrobić
Preamp prawie całkowicie poskładany (brakuje kilku elementów). W każdej płytce brakuje kilku elementów, które muszę jeszcze dokupić. Nie wytrawiłem jeszcze PCB inwertera i wzmacniacza powrotu reverbu, ponieważ muszę jeszcze wcześniej przetestować układ biasu, który znajduję się na tej samej płytce. W tym tygodniu myślę, że ją zrobię. Pracuję też teraz nad programem do procesorów. Ostateczne rozplanowanie i wiercenie odbędzie się, gdy będę miał transformatory.
Zbliża się jednak sesja, a to oznacza zmniejszenie ilości czasu wolnego
Ostateczne uruchamianie odbędzie się pewnie w lipcu.

Zbliża się jednak sesja, a to oznacza zmniejszenie ilości czasu wolnego

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- 500...624 posty
- Posty: 516
- Rejestracja: ndz, 30 października 2011, 21:39
- Lokalizacja: Gostyń - Śląsk
Re: Razor hi-gain
Zastanawiam się, czy taki kondensator (100nF 630V) zastosowany w zasilaczu będzie odpowiedni. Jest to kondensator umiejscowiony między pierwszym i drugim kondensatorem elektrolitycznym w zasilaczu. Z tego punktu pobierane jest napięcie anodowe dla lamp mocy. Taki akurat mam w warsztacie (WIMA MKP4).
Mam wątpliwości czy nie poszukać kondensatora na wyższe napięcie.
Mam wątpliwości czy nie poszukać kondensatora na wyższe napięcie.
-
- 1250...1874 posty
- Posty: 1642
- Rejestracja: pt, 15 października 2010, 19:28
- Lokalizacja: Hrubieszów
Re: Razor hi-gain
Da radę.