Lutowanie dinów słuchawkowych

Jeśli informacja nie pasuje do żadnego działu, a musisz się nią podzielić - zrób to tutaj.

Moderatorzy: gsmok, tszczesn, Romekd

Adolf
1 post
1 post

Lutowanie dinów słuchawkowych

Post autor: Adolf »

Witam wszystkich!
Zwracam się z następującym problemem: Czy ktoś wie jak polutować następującą przejściówkę: z wtyczki dina słuchawkowego na gniazdo mini Jack 3,5 . Jeśli ktoś umie to zrobić, to bardzo proszę o napisanie, możliwie jak najprościej, ponieważ nie znam się zbytnio na elektronice. Jeśli to możliwe bardzo prosiłbym także o rysunek. Z góry dzięki.
sztyga20
500...624 posty
500...624 posty

Post autor: sztyga20 »

Taką przejściówkę można kupić, sam mam taką. Kupiłem ją w sklepie elektryczno-muzyczno-telewizyjnym (jest taki w mojej miejscowości). Kosztowała chyba nie całe 3 złote.
Marcus
125...249 postów
125...249 postów

Post autor: Marcus »

Połącz jak na rysunku.
Sprawdź najpierw czy w Twoim DIN piny sygnału to 1-2 czy 4-5.
Jeżeli 4-5 nie będzie grało to zmień na 1-2, nie pamiętam teraz które z nich to wejście a które wyjście, poza tym nie wiem do czego to ma być.
W każdym razie będzie działało.
Załączniki
DIN - Jack.jpg
pozdrawiam
Marcus
Awatar użytkownika
Thereminator
6250...9374 posty
6250...9374 posty

Post autor: Thereminator »

Marcus :arrow: Twój rysunek byłby poprawny, gdyby chodziło o przejście z jacka na DIN sygnałowy, ale ma złą numerację końcówek: jest 1-2-3-4-5 patrząc od lewej, a powinno być 1-4-2-5-3... Natomiast Adolf pyta o gniazdo słuchawkowe DIN, które ma zupełnie inny rozstaw końcówek:

O O
.]O[
O O

gdzie nawiasy ][ oznaczają kontakty rozwierne gniazda.
W teorii nie ma różnicy między praktyką a teorią. W praktyce jest.
Marcus
125...249 postów
125...249 postów

Post autor: Marcus »

No fakt .... :)
za szybko przeczytałem posta
co do numeracji to nie byłem pewien jak jest wg normy, więc ponumerowałem tylko w celach poglądowych ...