nuwistor

Teoria lamp elektronowych, techniki próżniowe, zagadnienia konstrukcyjne. Nic dodać, nic ująć. Wszystko o lampach.

Moderatorzy: gsmok, tszczesn, Romekd, Einherjer, OTLamp

ximian
250...374 postów
250...374 postów

nuwistor

Post autor: ximian »

Alek stara się wykonac lampę. Czy nie prościej by było wykonać nuwistor? Przyznam szczerze ,że jeżeli chodzi o technikę próżniową to jestem zielony jednk z punktu widzenia laika wykonianie nuwistora powinno byś bardzo proste poza oczywiście zdobyciem odpowiednego "wypełniacza", który był stosowany w tych elementach o odpowiednich parametrach epsilon. A gdyby jeszcze dało się wykonać to lepiszcze z materiału przezroczystego to uzyskałoby się niemal lampę bez pompy próżnoiwej. Jeżeli temat ten wart jest krytyki bądź komentarza proszę o opinie. Jeżeli jednak jest to pomysł na tyle kuriozalny,że głowa boli proponował bym od razu go wrzucić do kosza.
pozadawiam
Alek

Post autor: Alek »

Szczerze powiedziawszy nie za bardzo rozumiem pomysł, wiec gdybyś mógł rozwinąć myśl to byłbym wdzięczny. :)
ximian
250...374 postów
250...374 postów

Czy nuwistor jest dokładnie tym czym lampa tylko ,że oprucz próżni zastosowane jest specjalne tworzywo parametrami elektrycznymi przypominające próżnię? Mając to tworzywo rozumiem,że nie trzeba posiadać pompy próżniowej a wystarczy jedynie zalać konstrukcję mechaniczną lampy. Nie biorąc pod uwagę różnic konstrukcyjnych między różnymi nuwistorami a lampami rozumiem,że wystarczyłoby na przykład pęknięta EL84 zalać tym czymś co jest wewnątrz np. nuwistora 7586 i powinno w miarę działać. Nieraz słyszałem,że to tworzywo ma właśnie własności przenikalności elektrycznej takie jak próżnia albo przynajmniej bardzo zbliżone.
Awatar użytkownika
tszczesn
moderator

Post autor: tszczesn »

ximian pisze:Czy nuwistor jest dokładnie tym czym lampa tylko ,że oprucz próżni zastosowane jest specjalne tworzywo parametrami elektrycznymi przypominające próżnię?