Projektowanie wzmacniacza SE dla noob'a

Przed wypowiedzią bardzo proszę o zapoznanie się z regulaminem tego działu.

Moderatorzy: gsmok, tszczesn, Romekd, Einherjer, OTLamp

Dragon
250...374 postów
250...374 postów

Projektowanie wzmacniacza SE dla noob'a

Post autor: Dragon »

Witam,
moje pytanie będzie dotyczyć projektowania wzmacniacza lampowego. Mój pierwszy kontakt z lampami zaczął się około rok temu, kiedy postanowiłem poskładać wzmacniacz PP ecc83, el84 w trybie pentodowym. Wzmacniacz ogólnie gra super od około 8 miesięcy. W tym czasie czytałem o lampach różne informację z czystej ciekawości, ponieważ bardzo lubię lampy :) Uważam, że wzmacniacz wykonany przeze mnie jest super, ale byłby jeszcze lepszy, gdyby był przeze mnie zaprojektowany. W internecie po dosyć długim szukaniu znalazłem taką stronkę (http://tubevalley.weebly.com/projekt-wz ... machine-15), jest ona super napisana, ale:
- chciałbym zaprojektować wzmacniacz single-ended, ponieważ jestem początkującym, a widzę że wszyscy początkujący zaczynają właśnie od takich wzmacniaczy. Na stronie jest opisana niestety konstrukcja PP :/
- na powyższej stronie są bardzo fajnie wypisane wzory, z których autor oblicza elementy, ale niestety nie ma napisane skąd się wzięły te wzory. Nie chodzi mi o matematyczne wyprowadzanie, tylko jakiś zwyczajny podpis co i dlaczego.
Zna ktoś może jakieś strony internetowe, napisane w miarę przystępnym językiem lub(raczej nie sądzę) chciało by się komuś napisać mniej więcej co i jak?
Jeśli kogoś interesuje, to wzmacniacz chciałbym zrobić w pełni lampowy( prostownik najlepiej na py88), a końcówkę na 6p6s. Triody jeszcze nie wybrałem. Doradzicie?
Pozdrawiam i z niecierpliwością czekam na wasze sugestie.
haderach
50...74 posty
50...74 posty

Re: Projektowanie wzmacniacza SE dla noob'a

Post autor: haderach »

Może tu:
http://bee.mif.pg.gda.pl/Oktoda/index.p ... u_pracy_SE
Poza tym książka: G.S. Cykin "Wzmacniacze elektroniczne"
6P6S + 6N9S powinno być dobrze.