Końcówka 2x18 w racku
Moderatorzy: gsmok, tszczesn, Romekd, Einherjer, OTLamp
Końcówka 2x18 w racku
Jesli ktoś czyta kacik dla początkujących to tam wspominalem w temacie kolegi Metalowca o końcówce stereo na 2x(2xEL84PP). Zakładam jednak swój wątek, aby czyjegos nie zaśmiecać. Nie mam doświadczenia w układach stereo, więc pewnie będę potrzebował waszych komentarzy. W załaczniku jest to co chce wydziergać z uwzględnieniem prowadzenia masy. Podejrzewam, ze tak pociągnieta może być (typowa szyna), ale szukam tu potwierdzenia. Gniazda wyjściowe nieizolowane umaszone bezpośrednio z chassis - mam tak w Penragramie i nie ma z tym problemu, wiec i tu pewnie też nie będzie. No może elektrolit filtru dla invertera dam przy samym inverterze. Końcówka i inverter to właściwie Marshall 18 + master volume za inverterem. Widzicie jakieś skuchy, oprócz braku symetryzacji uzwojenia żarzeniowego 

- AZ12
- 3125...6249 postów
Re: końcówka 2x18 w racku
Witam
W odwracaczu fazy można by zastąpić ten rezystor katodowy źródłami prądowymi na małej lampce lub tranzystorze krzemowym.
W odwracaczu fazy można by zastąpić ten rezystor katodowy źródłami prądowymi na małej lampce lub tranzystorze krzemowym.
Ratujmy stare tranzystory!
Chyba nie stosuje się takich rozwiązań w końcówkach gitarowych.
- VacuumVoodoo
- 1875...2499 postów
- Kontakt:
Mozna ale przy 2xEL84 nie ma to zbytnio sensu.
Zrodlo pradowe, do tego referowane nie do masy a do ujemnego napiecia polaryzji S1 lamp mocy n.p. KT88/6550 itp zwieksza pulap dynamiki (headroom).
Tu raczej byla by to lekka przesada.
Zrodlo pradowe, do tego referowane nie do masy a do ujemnego napiecia polaryzji S1 lamp mocy n.p. KT88/6550 itp zwieksza pulap dynamiki (headroom).
Tu raczej byla by to lekka przesada.
Aleksander Niemand
-
- 20...24 posty
Nie podoba mi się polaryzacja lamp mocy. Jeśli potencjometr straci kontakt, siatki wiszą w powietrzu.
To rozwiązanie z Orange'a AD15 z tego co pamietam.