Pionier B-pomóżcie

Radioodbiorniki lampowe i wszystko co jest z nimi związane.

Moderatorzy: gsmok, tszczesn, Romekd, Einherjer, OTLamp

Awatar użytkownika
jacekk
1250...1874 posty
1250...1874 posty
Posty: 1609
Rejestracja: sob, 17 października 2009, 23:04
Lokalizacja: Okolice Lublina

Re: Pionier B-pomóżcie

Post autor: jacekk »

Tło skali jest w oryginale ciemno brązowe czy coś zbliżonego (daltonistą jestem więc na niuanse kolorystyczne jestem mało wrażliwy), ale całkiem dobrze pasuje matowa farba do tablic w tym kolorze. Wskazówka jest w oryginale niczym nie pomalowana czyli jest srebrzysta.

Przełącznika zakresów raczej musisz szukać "nowego" sprawnego, ten wygląda jak nieszczęście^2 może po umyciu będzie lepiej, więc bierz pędzelek miękki, trochę czegoś do mycia najlepiej mleczko i delikatnie całość umyj po czym porządnie wypłucz, strząśnij wodę i na grzejnik, po czym daj zdjęcie.

No i nie wiem jak cynkowanie wygląda, ale jeśli na chassis masz wżery to pewnie będzie je widać doskonale po cynkowaniu na prawie lustrzanej powierzchni. W takich przypadkach jednak lepiej by wyglądała jakaś matowa powłoka bo przynajmniej częściowo je zamaskuje.
bartek1025
500...624 posty
500...624 posty
Posty: 585
Rejestracja: ndz, 11 listopada 2012, 15:11
Lokalizacja: Kraków

Re: Pionier B-pomóżcie

Post autor: bartek1025 »

Czy ta skala jest oryginalna i czy da się po niej stwierdzić model? Jest to wersja ze Stalinogrodem. Pisało o tej wersji skali co-nieco na oldradio, ale jak teraz przeczytałem wszystkie opisy pionierów nic nie ma- musiało być zmoderowane... Skala już wyczyszczona- część z napisami suchym papierkiem i suchymi wacikami, zaś ta zewnętrzna- bez napisów- mokrą gąbką. Wygląda na to, że skala idealnie zniosła warunki przechowywania radia. Są tylko drobne braki w ramce i delikatnie starte 70 i 80 na KR.- na tle będzie się dało to spokojnie odczytać. Co do tła właśnie, to myślę, że czarna farba mat będzie dobra. Oryginalny kolor to b. ciemna szarość. Czarny będzie powodował lepszy kontrast, a różnicy praktycznie nie będzie. Myślę o kupnie w tym celu farby podkładówki- jest co prawda droższa, ale jest wytrzymała, matowa, schnie w kwadrans, zabezpiecza przed korozją.
Za chwilę też zrobię zdjęcie i skali i przełącznika, i wkleję tu editem.
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
jacekk
1250...1874 posty
1250...1874 posty
Posty: 1609
Rejestracja: sob, 17 października 2009, 23:04
Lokalizacja: Okolice Lublina

Re: Pionier B-pomóżcie

Post autor: jacekk »

Skala to jest co doskonale widać, tak samo wskazówka i tło. Tak że lepiej trzymaj się oryginału, zwłaszcza kolor i faktura, co jest bardzo charakterystyczną cechą tych odbiorników. Później zrobię zdjęcie jakiejś najlepszej skali to zobaczysz o co chodzi...
bartek1025
500...624 posty
500...624 posty
Posty: 585
Rejestracja: ndz, 11 listopada 2012, 15:11
Lokalizacja: Kraków

Re: Pionier B-pomóżcie

Post autor: bartek1025 »

Sprawdziłęm skala jest w odcieniu szarości typu uzyskiwanego z 50%białej i 50%czarnej farby. Ale nawet gdybym taką kupował, to będzie to dla mnie nieopłacalne. Te farby nie są tanie, a ja już jestem na wyczerpaniu funduszy, tymczasem Zbieracz przyjeżdża już w przyszły weekend. Po zapłacie dla niego zostanie mi może ze 100zł, już nie mówiąc o fakcie, że gdybym poszedł pod halę i upatrzył okację to końmi by mnie nie odciągnęli...
Farbę czarną mógłbym wykorzystać w wielu celach, a farbę szarą- raczej nie...
merk1
375...499 postów
375...499 postów
Posty: 492
Rejestracja: wt, 19 października 2004, 08:35
Lokalizacja: Kraków

Re: Pionier B-pomóżcie

Post autor: merk1 »

Witam
W Krakowie jest dobry galwanizer na ul.Romanowicza ,na prost byłego Telpodu.Trzeba wjechać w taka bramę i do końca .Jest szyld na budynku.Robią solidnie i tanio(ok.20,00 zł). A co do przełącznika to ja tez miałem podobny problem z takim samym Pionierem i złożyłem go z innych cewek, od innych przełączników, pasują bez problemu, tylko są inne połączenia, jakby coś to mam go rozrysowanego dokładnie.A po cynkowaniu ja postarzam chassis poprzez delikatne szlifowanie drobnym papierem ściernym ,a potem wełna polerska i na koniec poleruje pasta do polerowania nadwozi samochodowych.Wygląda potem jak stare :).
A tak a'propo to czeka cie sporo pracy żeby uruchomić to radyjko, najpierw proponuje sprawdzić lampy czy są sprawne, ja tak zawsze zaczynam przy rekonstrukcji i odnawianiu radyjka.
Pozdrawiam miłośnika starych radyj.
KS....
bartek1025
500...624 posty
500...624 posty
Posty: 585
Rejestracja: ndz, 11 listopada 2012, 15:11
Lokalizacja: Kraków

Re: Pionier B-pomóżcie

Post autor: bartek1025 »

Sprytnie. A co do sprawdzania lamp- nie mam jak :| .
Pozdrawiam także, B.
Awatar użytkownika
jacekk
1250...1874 posty
1250...1874 posty
Posty: 1609
Rejestracja: sob, 17 października 2009, 23:04
Lokalizacja: Okolice Lublina

Re: Pionier B-pomóżcie

Post autor: jacekk »

Taki to ma mniej więcej kolor. lepiej by wyszło w dzień, przy normalnym świetle, ale widać o co chodzi. Wszystkie radia z tego typu skalą (Pionier i Mazur) które mam wyglądają tak samo.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
bartek1025
500...624 posty
500...624 posty
Posty: 585
Rejestracja: ndz, 11 listopada 2012, 15:11
Lokalizacja: Kraków

Re: Pionier B-pomóżcie

Post autor: bartek1025 »

U mnie jest inny kolor- szary, nie ciemnobrązowy.
Awatar użytkownika
jacekk
1250...1874 posty
1250...1874 posty
Posty: 1609
Rejestracja: sob, 17 października 2009, 23:04
Lokalizacja: Okolice Lublina

Re: Pionier B-pomóżcie

Post autor: jacekk »

W każdym miejscu? Nawet w rogach tam gdzie są uchwyty skali?? W jednym radiu mam szarą skalę, ale tylko dlatego że jest wyblakła od słońca. Widać na szarawym tle brązowe napisy i ślad wskazówki :wink:
bartek1025
500...624 posty
500...624 posty
Posty: 585
Rejestracja: ndz, 11 listopada 2012, 15:11
Lokalizacja: Kraków

Re: Pionier B-pomóżcie

Post autor: bartek1025 »

Nie, nie jest wyblakła od słońca, nie wygląda też na przemalowywaną.
Awatar użytkownika
jacekk
1250...1874 posty
1250...1874 posty
Posty: 1609
Rejestracja: sob, 17 października 2009, 23:04
Lokalizacja: Okolice Lublina

Re: Pionier B-pomóżcie

Post autor: jacekk »

Niedługo będę miał praktycznie taki sam odbiornik jak Twój, to sprawdzę jak to z tym kolorem jest :wink:
bartek1025
500...624 posty
500...624 posty
Posty: 585
Rejestracja: ndz, 11 listopada 2012, 15:11
Lokalizacja: Kraków

Re: Pionier B-pomóżcie

Post autor: bartek1025 »

Postanowiłem, że już nie ma sensu dawać tego do galwanizera. mam zamiar pojechać w niedalekiej przyszłości na wieś- tam przejadę porządnie to chassis szczotką na wiertarce, bo fosol nie wydalał mimo pomocy wkrętakiem i zostawił obrzydliwe zacieki. Następnie w miejsca z wżerami nałożę cynk pędzlem, poczekam aż trochę stwardnieje i zszoruję to papierem ściernym. Potem to już bezpośrednio z puszki. Przy odrobinie szczęścia tacie może zostało trochę szpachli po szpachlowaniu dziur w masce samochodu jeszcze sprzed roku.
Wtedy to już w ogóle łatwizna. Potem przyjechałbym na następny dzień, wziął do domu już suche i zmontował...
Podobnie z tłem skali, tyle tylko, że mniej czyszczenia i zamiast cynku szara farba...
Awatar użytkownika
haterkmp
625...1249 postów
625...1249 postów
Posty: 843
Rejestracja: wt, 19 sierpnia 2008, 13:42
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Pionier B-pomóżcie

Post autor: haterkmp »

zamiast szpachli samochodowej radziłbym użycie tzw. metalu w paście. to dwuskładnikowa pasta, którą się nanosi na ubytki metalu. szybko twardnieje, da się ją szlifować i jest bardzo plastyczna. po wyschnieciu i utwardzeniu wygląda jak aluminium. jest odporna na wszelkie czynniki atmosferyczne.
in gain we trust
kupię: EM34 NOS, wtyczkę sieciową Graetz Radio brązową
Awatar użytkownika
frycz
625...1249 postów
625...1249 postów
Posty: 1015
Rejestracja: czw, 18 sierpnia 2005, 09:21
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pionier B-pomóżcie

Post autor: frycz »

bartek1025 pisze:Postanowiłem, że już nie ma sensu dawać tego do galwanizera. mam zamiar pojechać w niedalekiej przyszłości na wieś- tam przejadę porządnie to chassis szczotką na wiertarce, bo fosol nie wydalał mimo pomocy wkrętakiem i zostawił obrzydliwe zacieki. Następnie w miejsca z wżerami nałożę cynk pędzlem, poczekam aż trochę stwardnieje i zszoruję to papierem ściernym. Potem to już bezpośrednio z puszki. Przy odrobinie szczęścia tacie może zostało trochę szpachli po szpachlowaniu dziur w masce samochodu jeszcze sprzed roku.
Wtedy to już w ogóle łatwizna. Potem przyjechałbym na następny dzień, wziął do domu już suche i zmontował...
/.../
Jak dasz do piaskowania i cynkowania ogniowego to masz za 30 PLN porządnie i na zawsze. A takie za przeproszeniem babranie, fosol, farba, stara szpachla z zeszłego roku, jest dobre jak łatasz drzwi starego Forda Transita w dieslu, a nie do radia. Chassis musi być czyste, łatwe do lutowania, dobrze przewodzące prąd i co nie mniej ważne - estetyczne. Jak blacha nie jest zardzewiała to czyszczenie i lakierowanie może być wystarczające. Ale ak jest korozja to tylko piaskowanie i cynkowanie ogniowe. To jedyna naprawdę dobra metoda...

Licz koszty (zapisuj na karteczce) wszystkiego, fosolu, farby, szpachli, policz też swój czas (ten na forum też) licząc powiedzmy 10 PLN na godzinę, bo tyle byś dostał w Biedronce . Skrupulatnie licz czas i materiały żebyś wiedział ile kosztuje Cię cały projekt: Pionier B.

To ważne. Możesz się zdziwić :wink:
Robert SP5RF
bartek1025
500...624 posty
500...624 posty
Posty: 585
Rejestracja: ndz, 11 listopada 2012, 15:11
Lokalizacja: Kraków

Re: Pionier B-pomóżcie

Post autor: bartek1025 »

frycz pisze:policz też swój czas (ten na forum też) licząc powiedzmy 10 PLN na godzinę, bo tyle byś dostał w Biedronce
:shock: To ja bym za to kilka Elektritów już kupił :idea:
No, może nie kilka, ale jednego porządnego na pewno :wink: