GTO Supercharger - separacja trafa

Wzmacniacze gitarowe, efekty i inne zagadnienia "okołogitarowe".

Moderatorzy: gsmok, tszczesn, Romekd, Einherjer, OTLamp

Awatar użytkownika
Recon
1250...1874 posty
1250...1874 posty
Posty: 1258
Rejestracja: śr, 23 czerwca 2010, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

GTO Supercharger - separacja trafa

Post autor: Recon »

Jak już wcześniej wspominałem, robię sobie efekt podłogowy lampowy: Soldano GTO Supercharger. Ponieważ nie mam miejsca na trafo w obudowie i nie mam też zamiaru słuchać wzbudzeń postanowiłem całe trafko wraz z prostowaniem i filtracją zrobić w oddzielnej małej obudowie(jak np zasilacz laptopa). Jednak trzeba to zrobić porządnie i cały tutaj patent polega na tym by ograniczyć jakoś ilość kabli w przewodzie z zasilacza do efektu. Z całego zasilacza musi wychodzić HT, żarzenie, 6V na przekaźnik co daję nam liczbę 3. Jednak jeśli uwzględnimy tutaj dla każdego przewodu masę, to robi się nieciekawie, bo mamy 6 przewodów. Dlatego moje pytanie jest proste: czy można te trzy masy połączyć w jedną już w zasilaczu, a potem dopiero już w efekcie dolutować do masy płytki i obudowy?
Pozdrawiam

Paweł K.
Awatar użytkownika
Thereminator
6250...9374 posty
6250...9374 posty
Posty: 7419
Rejestracja: sob, 2 kwietnia 2005, 21:42
Lokalizacja: Nizina Wschodnioeuropejska

Re: GTO Supercharger - separacja trafa

Post autor: Thereminator »

Zrób jak należy czyli samo trafo w obudowie na zewnątrz, prostownik i filtr w efekcie razem z małym trafkiem do anodowego. W ten sposób kabel będzie dwużyłowy i można zastosowac gotowy fabryczny zasilacz 12V AC o odpowiedniej mocy.
W teorii nie ma różnicy między praktyką a teorią. W praktyce jest.
Awatar użytkownika
Recon
1250...1874 posty
1250...1874 posty
Posty: 1258
Rejestracja: śr, 23 czerwca 2010, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: GTO Supercharger - separacja trafa

Post autor: Recon »

Raczej wątpię bym upakował to w obudowie efektu... Dlatego w grę wchodzi tylko takie rozwiązanie jak mówiłem, mam nadzieję, że zda to egzamin.
Pozdrawiam

Paweł K.
Awatar użytkownika
kciuq
1250...1874 posty
1250...1874 posty
Posty: 1253
Rejestracja: śr, 14 kwietnia 2010, 17:20
Lokalizacja: Styx/Wrocław/Sobótka/i inne

Re: GTO Supercharger - separacja trafa

Post autor: kciuq »

Możesz zastosować przecież obudowy większe. Nie koniecznie takie małe jak są do standardowych efektów.
Tam z pewnością się wszystko zmieści.
"...chcesz się czegoś nauczyć - czytaj. Nie chcesz - giń, przepadnij..." - Amen.
Przygoda ...TAK!!!...przygody chcę!!
Kontakt GG: 1046344
PanG
125...249 postów
125...249 postów
Posty: 210
Rejestracja: ndz, 3 lipca 2011, 12:30
Lokalizacja: Białystok

Re: GTO Supercharger - separacja trafa

Post autor: PanG »

Recon pisze:Raczej wątpię bym upakował to w obudowie efektu... Dlatego w grę wchodzi tylko takie rozwiązanie jak mówiłem, mam nadzieję, że zda to egzamin.
Mi się udało. Z trafami zrobiłem tak, jak Thereminator napisał wyżej. Sygnał jest w pająku, zasilacz zrobiłem na płytce. Obudowa BS27 (170x120x55).
Awatar użytkownika
Thereminator
6250...9374 posty
6250...9374 posty
Posty: 7419
Rejestracja: sob, 2 kwietnia 2005, 21:42
Lokalizacja: Nizina Wschodnioeuropejska

Re: GTO Supercharger - separacja trafa

Post autor: Thereminator »

Wpuszczanie anodowego kablem z zewnątrz i przez złącze, to tylko proszenie się o kłopoty...

W typową obudowę się nie zmieści, musi być większa. Rzuć okiem jak zostało to zrobione tu:
http://www.el34world.com/projects/tube_box.htm - inna konstrukcja, ale żaden problem zaadaptować obudowę do GTO.
Oryginalne GTO też jest większe niż zwykły efekt.
Obrazek

Przy okazji - zwróc uwagę, że na krążącym w sieci schemacie GTO jest poważny, choć banalny błąd w zasilaniu.
W teorii nie ma różnicy między praktyką a teorią. W praktyce jest.
Awatar użytkownika
Recon
1250...1874 posty
1250...1874 posty
Posty: 1258
Rejestracja: śr, 23 czerwca 2010, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: GTO Supercharger - separacja trafa

Post autor: Recon »

Ano właśnie widać, strasznie dużo złomu... a ja chciałem konstrukcję bardziej kompatkowo, tak jak to zrobił jeden z forumowiczów sloclone:

Obrazek

On zastosował ten patent z pełnym powodzeniem - małe rozmiary, zero przydźwięku i brudów, a że mam obudowę o tych samych rozmiarach w zasadzie, no to aż się prosi :mrgreen: Zastosuję chyba te takie gniazda: http://sklep.avt.pl/p/pl/62436/gniazdo+ ... 2-5mm.html i problem sam się rozwiąże :D

Uparłem się przy tym rozwiązaniu bo nie mam już za bardzo kasy na te sprawy, a mam sporo części niewykorzystanych. Warto przynajmniej spróbować:)

Jeśli chodzi o błąd to prawdopodobnie rozmawiamy o podłączeniu mostka prostowniczego? :)
Pozdrawiam

Paweł K.
Arek0882
100...124 posty
100...124 posty
Posty: 115
Rejestracja: ndz, 10 sierpnia 2008, 15:09

Re: GTO Supercharger - separacja trafa

Post autor: Arek0882 »

Witam.
Recon mógłbyś zamieścić linki do tej konstrukcji albo dokumentację :wink: .Na yotubie całkiem ciekawie te urządzenie się zapowiada.
Pozdrawiam
Zibi
3125...6249 postów
3125...6249 postów
Posty: 3451
Rejestracja: śr, 23 marca 2005, 18:28
Lokalizacja: Białystok

Re: GTO Supercharger - separacja trafa

Post autor: Zibi »

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Thereminator
6250...9374 posty
6250...9374 posty
Posty: 7419
Rejestracja: sob, 2 kwietnia 2005, 21:42
Lokalizacja: Nizina Wschodnioeuropejska

Re: GTO Supercharger - separacja trafa

Post autor: Thereminator »

Recon :arrow: tak chodzi o błąd z mostkiem - dokładnie ten schemat wklejony przez Zibiego powyżej miałem na myśli. Zresztą zdaje się, że już kiedyś o tym błędzie wspominałem w jakimś wątku.

Jednak nadal upieram sie przy swojej propozycji - jakoś nie ma mam zaufania do 300V idących do efektu plączącym się pod nogami kabelkiem w warunkach scenicznych. Pomysł z przetwornicą dużo bardziej mi sie podoba, ewentualnie zamiast przetwornicy możnaby użyć powielacza na diodach.
Ostatnio zmieniony wt, 22 listopada 2011, 20:46 przez Thereminator, łącznie zmieniany 2 razy.
W teorii nie ma różnicy między praktyką a teorią. W praktyce jest.
Awatar użytkownika
Wicker
1250...1874 posty
1250...1874 posty
Posty: 1325
Rejestracja: pn, 31 grudnia 2007, 14:29

Re: GTO Supercharger - separacja trafa

Post autor: Wicker »

A ja tutaj też zaproponuję racka U1 ; )
pozdrawiam,
Paweł
underminded
125...249 postów
125...249 postów
Posty: 217
Rejestracja: pt, 22 lipca 2011, 22:27

Re: GTO Supercharger - separacja trafa

Post autor: underminded »

Jakiej wydajności musiało by być to trafko ?

Obrazek
Arek0882
100...124 posty
100...124 posty
Posty: 115
Rejestracja: ndz, 10 sierpnia 2008, 15:09

Re: GTO Supercharger - separacja trafa

Post autor: Arek0882 »

Witam.
Znalazłem jeszcze:
xm5qo0.png
spis elementów gto.jpg
Czy jest osoba na tym forum co budowała ten efekt ?.
Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
PanG
125...249 postów
125...249 postów
Posty: 210
Rejestracja: ndz, 3 lipca 2011, 12:30
Lokalizacja: Białystok

Re: GTO Supercharger - separacja trafa

Post autor: PanG »

Arek0882 pisze: Czy jest osoba na tym forum co budowała ten efekt ?
Jest.
Awatar użytkownika
Recon
1250...1874 posty
1250...1874 posty
Posty: 1258
Rejestracja: śr, 23 czerwca 2010, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: GTO Supercharger - separacja trafa

Post autor: Recon »

Witam, właśnie skończyłem wstępną budowę tego efektu, odpalił za pierwszym razem, fajnie brzmi itp. Jednak jest problem, bo pojawia się brum/zanieczyszczenia, o stałym poziomie głośności, które nie zależą od niczego w zasadzie, ani od gaina ani od mastera, nie zależą nawet od mastera w piecu, po prostu są, takie niezmienne stałe tło, co może powodować taką sytuację? Trafko jest poza obudową na razie. Może to kiepski przekaźnik, i on dodaje coś 'od siebie' do toru lampowego?
Pozdrawiam

Paweł K.