Soldano SLO 100 gdzie wstawić reverb ?
Moderatorzy: gsmok, tszczesn, Romekd, Einherjer, OTLamp
Soldano SLO 100 gdzie wstawić reverb ?
Witam
Własnie przymierzam się do złożenia Soldano SLO 100. Mam oryginalny reverb spreżynowy z Regenta 30H. Chciałbym go wykorzystać. Nie jestem jednak pewien jak go wpiąć w układ Soldano. Skad pobrać sygnał do reverbu i w którym miejscu z nim wrócić. Może coś podpowiecie?
Pozdrawiam
Własnie przymierzam się do złożenia Soldano SLO 100. Mam oryginalny reverb spreżynowy z Regenta 30H. Chciałbym go wykorzystać. Nie jestem jednak pewien jak go wpiąć w układ Soldano. Skad pobrać sygnał do reverbu i w którym miejscu z nim wrócić. Może coś podpowiecie?
Pozdrawiam
Dlatego wszystko, co chcecie, żeby ludzie wam czynili, wy też im podobnie czyńcie
Re: Soldano SLO 100 gdzie wstawić reverb ?
Może na SLO Clone pomogą...
Re: Soldano SLO 100 gdzie wstawić reverb ?
Witam. Poszukaj na elektrodzie schematu wzmacniacza z reverbem i tam znajdziesz rozwiązanie, jak go podłączyć. Pozdrawiam- Zygmunt.
-
- 15...19 postów
- Posty: 18
- Rejestracja: pn, 8 grudnia 2008, 12:44
Re: Soldano SLO 100 gdzie wstawić reverb ?
Możesz dać przed pętle, w pętle i za pętle.
Bez dodatkowej lampy i transformatorka się nie obędzie.
Bez dodatkowej lampy i transformatorka się nie obędzie.
- jethrotull
- 3125...6249 postów
- Posty: 4013
- Rejestracja: sob, 3 czerwca 2006, 21:51
- Lokalizacja: Poznań
Re: Soldano SLO 100 gdzie wstawić reverb ?
Bez transformatorka to się i może obejdzie. Bez lampy w sumie też, jeśli dasz krzemową obsługę pętli, niekórzy wolą. Do sterowania sprężyna o typowej impedancji wejściowej 600R nadaje się np wtórnik na 6Ż52P.
Re: Soldano SLO 100 gdzie wstawić reverb ?
mam pytanie, jak może być podpięty reverb we wzmacniaczu ? W klasycznych fenderach wygląda to tak:
http://www.geocities.com/rdiubaldi/delu ... bab868.gif
jednak gdzieś w necie widziałem że sygnał brany jest za 2 stopniem, a następnie wpinany w 2 wejście PI, czy taki układ też jest poprawny ? (np http://media.photobucket.com/image/fend ... otoPre.jpg pomijam bezsens tego wtórnika tam)
http://www.geocities.com/rdiubaldi/delu ... bab868.gif
jednak gdzieś w necie widziałem że sygnał brany jest za 2 stopniem, a następnie wpinany w 2 wejście PI, czy taki układ też jest poprawny ? (np http://media.photobucket.com/image/fend ... otoPre.jpg pomijam bezsens tego wtórnika tam)
pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- jethrotull
- 3125...6249 postów
- Posty: 4013
- Rejestracja: sob, 3 czerwca 2006, 21:51
- Lokalizacja: Poznań
Re: Soldano SLO 100 gdzie wstawić reverb ?
Garść refleksji na temat reverbu:
1) W przypadku, gdy sygnał do wzmacniacza napędu jest brany z drugiego stopnia, poziom sygnału sterującego sprężyną jest zależny od położenia potencjometru GAIN. To z jednej strony zapewnia automatyczne dopasowanie poziomu sygnału mokrego i suchego (tzn. jak ściszasz wzmacniacz to pogłos też cichnie), z drugiej jednak przy niskich nastawieniach potencjometru GAIN sprężyna jest słabo wysterowana, a przy dużych może być przesterowana, co jest raczej niekorzystne. Np. w przytoczonym schemacie Deluxa poziom sygnału za drugim stopniem przekracza amplitudę potrzebną do wysterowania stopnia mocy na dwóch połówkach 12AT7 (a może się mylę - w końcu do wzmacniacza napędu nie trafia posiadający największą amplitudę rejestr niskich częstotliwości).
Jakbym mógł to sygnał do sterowania napędem brałbym jednak bezpośrednio z anody pierwszego stopnia, przed potencjometrem GAIN.
2) W Deluksie, jak widać, sygnał mokry jest mieszany z suchym niejako "dookoła" dużego rezystora 3M3. O ile dobrze widzę, to wartość jego rezystancji dodaje się do rezystancji wyjściowej drugiego stopnia preampu
Do tego dzielnik 3M3/220k tłumi sygnał bezpośredni. Zbyt mała wartość tego rezystora miksującego daje nam sytuację, gdy sygnał ze wzmacniacza powrotu cofa się (przez dzielnik 3M3/1M) na wejście wzmacniacza napędu, co może doprowadzić do wzbudzenia (sprawdzone
). Wniosek: lepiej mieszać sygnał dookoła co najmniej jednego stopnia wzmacniającego.
Ogólnie w tej chwili wydaje mi się że najlepiej brać sygnał do napędu z anody pierwszego stopnia (mniej więcej stałe wysterowanie sprężyny) albo z drugiego stopnia, ale przynajmniej przez dzielnik napięcia w celu uniknięcia przesterowania wzmacniacza napędu, następnie omijać wszystkie dalsze stopnie (co najmniej jeden!) i sygnał wyjściowy ze wzmacniacza powrotu dać od razu na wejście inwertera różnicowego. W przypadku inwertera z dzielonym obciążenie lepiej podac sygnał reverbu na wejście ostatniego stopnia preampu w celu zapewnienia wystarczającego wzmocnienia napięciowego.
Reasumując: Wicker
Twój drugi schemat mi się zdecydowanie bardziej podoba.
Mam zamiar to wszystko przetestować kiedyś w praktyce.
1) W przypadku, gdy sygnał do wzmacniacza napędu jest brany z drugiego stopnia, poziom sygnału sterującego sprężyną jest zależny od położenia potencjometru GAIN. To z jednej strony zapewnia automatyczne dopasowanie poziomu sygnału mokrego i suchego (tzn. jak ściszasz wzmacniacz to pogłos też cichnie), z drugiej jednak przy niskich nastawieniach potencjometru GAIN sprężyna jest słabo wysterowana, a przy dużych może być przesterowana, co jest raczej niekorzystne. Np. w przytoczonym schemacie Deluxa poziom sygnału za drugim stopniem przekracza amplitudę potrzebną do wysterowania stopnia mocy na dwóch połówkach 12AT7 (a może się mylę - w końcu do wzmacniacza napędu nie trafia posiadający największą amplitudę rejestr niskich częstotliwości).
Jakbym mógł to sygnał do sterowania napędem brałbym jednak bezpośrednio z anody pierwszego stopnia, przed potencjometrem GAIN.
2) W Deluksie, jak widać, sygnał mokry jest mieszany z suchym niejako "dookoła" dużego rezystora 3M3. O ile dobrze widzę, to wartość jego rezystancji dodaje się do rezystancji wyjściowej drugiego stopnia preampu


Ogólnie w tej chwili wydaje mi się że najlepiej brać sygnał do napędu z anody pierwszego stopnia (mniej więcej stałe wysterowanie sprężyny) albo z drugiego stopnia, ale przynajmniej przez dzielnik napięcia w celu uniknięcia przesterowania wzmacniacza napędu, następnie omijać wszystkie dalsze stopnie (co najmniej jeden!) i sygnał wyjściowy ze wzmacniacza powrotu dać od razu na wejście inwertera różnicowego. W przypadku inwertera z dzielonym obciążenie lepiej podac sygnał reverbu na wejście ostatniego stopnia preampu w celu zapewnienia wystarczającego wzmocnienia napięciowego.
Reasumując: Wicker

Mam zamiar to wszystko przetestować kiedyś w praktyce.