Odniosę się najpierw do poszczególnych "kropek".
• lampy KR Audio są tworzone przez rzemieślnika zajmującego się dmuchaniem szkła, podczas gdy konwencjonalne lampy są wykonywane maszynowo
Zapewne jest to prawda, że lampy te są wytwarzane ręcznie
• lampy KR Audio opierają się na nowych konstrukcjach, podczas gdy większość maszynowo produkowanych lamp jest oparta o projekty, które mają 50-60 lat
To już można szeroko sobie interpretować i w zasadzie pod "nową konstrukcję" można sobie podciągnąć bardzo wiele. Działanie tych lamp opiera się przecież o zjawiska znane od ponad przeszło stu lat. Lampy te, tak jak wszystkie inne zawierają katodę, siatki, anodę itd., podobnie jak wszystkie inne. Możemy jednak stwierdzić, że wycięto tam np. mostek mikowy o innym, niespotykanym wcześniej kształcie.
• lampy KR Audio zawierają, co najmniej 128 komponentów, natomiast lampy produkowane maszynowo zawierają około 28 elementów;
To sformuowanie także zapewne jest prawdziwe. Pytanie tylko, czy te wszystkie detale są potrzebne

i jak liczymy ilość detali w lampie

.
• lampy KR Audio są produkowane z "twardego” szkła SIMAX natomiast lampy produkowane maszynowo są wykonywane ze standardowego "miękkiego" szkła.
I tu mamy do czynienia z prawdą oczywistą

.
Teraz dalsza część tekstu:
Riccardo Kron był zwolennikiem zastosowania szkła firmy Simax (wykonywanego w Czechach) w obudowach lamp. Jest to szkło borokrzemianowe (podobne w składzie do Pyrexu) wykorzystywane w zastosowaniach, które stawiają najwyższe wymagania w zakresie wytrzymałości na ciepło oraz trwałość chemiczną. SIMAX jest wytrzymały na korozję nawet w temperaturze do 300°C. To szkło wykorzystywane często w najbardziej precyzyjnej aparaturze naukowej. Zastosowanie tego szkła przy produkcji lamp gwarantuje utrzymanie wysokiej próżni oraz długotrwałej stabilności. Podczas gdy standardowe miękkie szkło handlowe jest tańsze i odpowiednie dla produkcji masowej z powodu niskiej temperatury mięknienia, nie jest ono niezawodne przy produkcji wykonywanej ręcznie.
Komentarz:
Szkło to, jak słusznie zauważyli autorzy tego tekstu, jest wytwarzane w Czechach. A więc nie trzeba go sprowadzać

. Istotnie, jest to szkło twarde. Prawdą jest więc, że szkło to ma większą odporność na udary termiczne i na oddziaływanie chemikaliów (jako o szkło o mniejszej zawartości tlenków alkalicznych).
Szkła twarde mają tą nieco przykrą przypadłość, że współczynnik dyfuzji helu jest dla tych szkieł większy niż dla szkieł miękkich, co teoretycznie kłóci się ze zdaniem o gwarancji utrzymania wysokiej próżni (niewielka różnica- ledwie sześć rzędów wielkości

). Na szczęście helu w powietrzu nie ma za wiele i zwykłemu użytkownikowi nie robi to różnicy

. Z jego punktu widzenia super próżnioszczelność jest ...utrzymana w całym okresie eksploatacji, zatem z tego punktu widzenia zdanie jest prawdziwe

.
Także z ostatnim zdaniem, traktującym o odpowiedniości tego szkła do ręcznych zabaw nie można polemizować. Jest bez zarzutu

. Czemu

Szkła twarde wymagają mniej uwagi od szklarza. Nie trzeba tam za bardzo martwić się odprężaniem i tym podobnymi głupotami. Nie ma po zatapianiu wstawiania do pieca, celem odprężenia. Te szkła tego albo nie potrzebują, albo czas odprężania można znacząco zmniejszyć

. Zatem szkło to jest wręcz idealne do ręcznej obróbki. Ryzyko powstania katastroficznego naprężenia jest znacznie mniejsze niż przy szkle sodowym, z którym przyszło mi pracować

.
(...)
Lampy KR Audio wykorzystują patent pozwalający na zastosowanie 32 katod realizowany poprzez emisje przez cztery powierzchnie. Z tego powodu, lampa ma większą dynamikę (8 katod x cztery powierzchnie = 32) a w konsekwencji większą moc wyjściową. KR 300B jest elektrycznie identyczny z WE300B (Western Electric), ale o mocy wyjściowej ponad 18 Wattów czystej klasy A. KR300BXLS jest również elektrycznie identyczny z WE300B, ale z mocą wyjściową ponad 25 Wattów Czystej Klasy A.
To już brzmi mocno bełkotliwie. Nie wiem o co chodzi z tymi katodami. Co to jest według nich dynamika lampy? Jakże lampy te mogą mieć identyczne parametry elektryczne ze zwykłymi, jeśli różnią się mocą? Czy nie jest to jeden z parametrów elektrycznych?
Podsumowanie subiektywne
:
Uważny czytelnik zauważy, że zdania z pierwszych dwóch kropek podpasują też do opisu wykonywanych przeze mnie lamp. Co do podpunktu trzeciego, traktującego o liczbie detali odpadam- w lampie RES164 z sąsiedniego wątku naliczyłem coś koło 30 detali (ale to też zależy jak liczyć

). Także nie mogę pochwalić się stosowaniem szkła twardego, stosując "zgniłe" szkło miękkie, sodowe jak w parszywej "zgniłej" masówce

.