prośba o pomoc w budowie kopii Fender Princeton 5F2-A

Przed wypowiedzią bardzo proszę o zapoznanie się z regulaminem tego działu.

Moderatorzy: gsmok, tszczesn, Romekd, Einherjer, OTLamp

emge1
5...9 postów
5...9 postów

prośba o pomoc w budowie kopii Fender Princeton 5F2-A

Post autor: emge1 »

Cześć.
Dopiero zaczynam budować wzmacniacze. Przyznam że jestem zielony w tej tematyce więc na początek chcę zbudować prostą konstrukcję Fender Princeton 5F2-A.

Znalazłem w sieci schemat no i pojawiły się pierwsze trudności. Jeśli ktoś z was zechce mi pomóc w stawianiu pierwszych kroków w tej tematyce to proszę o odpowiedzi na pytania:

1. jakie parametry muszą mieć transformatory sieciowy i głośnikowy do tej konstrukcji?

2. jak mam sobie poradzić z diodą sygnalizującą włączenie wzmacniacza która na schemacie jest na 120V, czy wystarczy zamienić ją na taką która pracuje na 220V?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
METALOWIEC
375...499 postów
375...499 postów

Post autor: METALOWIEC »

Wystarczą trafa z jakiegoś radia lampowego. A kontrolkę zasilania możesz zrobić podłączając neonówkę na 220V równolegle do uzwojenia pierwotnego transformatora sieciowego.
Awatar użytkownika
eS
625...1249 postów
625...1249 postów

Re: prośba o pomoc w budowie kopii Fender Princeton 5F2-A

Post autor: eS »

emge1 pisze:Cześć.
Dopiero zaczynam budować wzmacniacze. Przyznam że jestem zielony w tej tematyce więc na początek chcę zbudować prostą konstrukcję Fender Princeton 5F2-A.

Znalazłem w sieci schemat no i pojawiły się pierwsze trudności. Jeśli ktoś z was zechce mi pomóc w stawianiu pierwszych kroków w tej tematyce to proszę o odpowiedzi na pytania:

1. jakie parametry muszą mieć transformatory sieciowy i głośnikowy do tej konstrukcji?

2. jak mam sobie poradzić z diodą sygnalizującą włączenie wzmacniacza która na schemacie jest na 120V, czy wystarczy zamienić ją na taką która pracuje na 220V?