Zasilacz

Wzmacniacze, zasilacze itd. Schematy, parametry, konstrukcje...

Moderatorzy: gsmok, tszczesn, Romekd, Einherjer, OTLamp

czester2005
20...24 posty
20...24 posty

Zasilacz

Post autor: czester2005 »

Witam,
wykonałem zasilacz do wzmacniacza według schematu:
http://www.audioton.republika.pl/wzm-se.html
Trafo na wyjściu ma 230V, a na wyjściu zasilacza jest 325V (musze mieć 280-300V). Rezystory R12,13 dałem 100ohm potem 200ohm ale napięcie nic nie spadało później dałem 2,7kohm i spadło mi do 315V.
Czyli mam jeszcze zwiększyć te rezystory? Według tego projektu trafo powinno mieć od 230V do 260V i te rezystory powinny mieć wartość 80-200ohm, tzn że ktoś nie do końca przewidział wartość tych rezystorów ?
Jestem początkujący i wole zapytać :)
k4be
500...624 posty
500...624 posty

Post autor: k4be »

A czy napięcie mierzysz pod docelową wartością obciążenia?
czester2005
20...24 posty
20...24 posty

mierze bez obciążenia
k4be
500...624 posty
500...624 posty

Post autor: k4be »

To takie pomiary o płot rozwalić. Podłącz to, co ma być zasilane, i wtedy sprawdź napięcie.
czester2005
20...24 posty
20...24 posty

No narazie to ja zrobiłem obudowe i zasilacz, wzmacniacza jeszcze nie mam.
A jak zrobie już ten wzmacniacz i podłącze ten zasilacz to gdyby jednak dalej było zaduże napięcie to niespali mi wzmaka ?
Zibi
3125...6249 postów
3125...6249 postów

Post autor: Zibi »

Pod obciążeniem będzie mniejsze o spadki napięć na rezystorach zasilacza.
czester2005
20...24 posty
20...24 posty

Witam,