Witam wszystkich!
Jestem początkującym "lampowcem".
Dostałem niedawno to cudo - Regent 30H wczesnej produkcji jeszcze firmy Bohm. Ogólnie działa, tylko niepokoi mnie ujemne napięcie siatek pierwszych w końcówce mocy (2xEL34). Wynosi -22V, wydaje mi się trochę za mało, czy może zostać? I jak ewentualnie w tym układzie ustawić polarycację?. Pozostałe napięcia chyba ok, na anodach jest 380V a na siatkach drugich 366V. Zauważyłem jeszcze brak kondensatora 10mikro zaznaczonego na schemacie, ma on jakiś wpływ na polaryzację lamp mocy?
pozdrawiam
Regent 30H - polaryzacja
Moderatorzy: gsmok, tszczesn, Romekd, Einherjer, OTLamp
-
- 2 posty
Regent 30H - polaryzacja
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- 3125...6249 postów
-
- 125...249 postów
Witaj!
Kondensator 10u nijak nie ma się do polaryzacji siatek EL34, on powinien filtrować napięcie zasilania dla stopnia wstępnego.
-22V na S1 to w tym przypadku za dużo (powinno być -26V lub jeszcze mniej), ale czy mierzysz napięcie bezpośrednio na siatkach, czy też na Rk ?
Bo jeżeli mierzyłeś na siatkach to wynik pomiaru jest przekłamany
Zmierz na Rk.
Pozdrawiam,
Kaucz
PS:
Kondensator 10u nijak nie ma się do polaryzacji siatek EL34, on powinien filtrować napięcie zasilania dla stopnia wstępnego.
-22V na S1 to w tym przypadku za dużo (powinno być -26V lub jeszcze mniej), ale czy mierzysz napięcie bezpośrednio na siatkach, czy też na Rk ?
Bo jeżeli mierzyłeś na siatkach to wynik pomiaru jest przekłamany

Zmierz na Rk.
Pozdrawiam,
Kaucz
PS:
Chyba nie piszesz o TYM kondensatorze który zaznaczył Metric? Zgodzę się że powinien być obecny w układzieJethrotull pisze:Ten kondensator filtruje napięcie polaryzacji i powinien być. (...)

-
- 2 posty
-
- 125...249 postów