gachu13 pisze:W sumie idea ciekawa ale wykonanie (tylko we/wy cyfrowe) i horrendalna cena ~40 000 zł zabije ten dobry pomysł.
Ciekawe czy dałoby się zrobić coś takeigo własnoręcznie - podejżewam że problemem byłby dobry mikrofon i konieczność skalibrowania urządzenia (ciekawe na czym

).
Co o tym myślicie?
Czytalem recenzję w Audio, myślę, że to wysokiej klasy, nowoczesne urządzenie do korekcji charakterystyki
tak pomieszczeń jak i torów elektroakustycznych, z wygodnym interfejsem użytkownika.
Jeśli pisząc, to co napisałeś, myślałeś o samodzielnej budowie urządzenia podobnej klasy i funkcjonalności, to życzę powodzenia. Z całego serca.
Ze zdjęć można wysnuć wniosek, że całość była projektowana przez zespół co najmniej 6-8 inżynierów i bynajmniej się nie nudzili w pracy.
A że kosztuje 30 tysięcy, cóż, znajdzie zastosowanie tam gdzie dżwięk zarabia na siebie.
argus pisze:W korektorze, o którym tu mowa filtracje (a właściwie bardziej złozone przekształcenia w procesorach DSP)odbywają sie w domenie cyfrowej, więc (przynajmniej wg autorów pomysłu) zniekształcenia fazowe dają się wyeliminować czy przynajmniej zminimalizować. Nie miałem okazji wgłębiać się w naukowe opracowania na ten temat, zetknąłem się jednak z nieźle (IMO) przygotowanymi materiałami informacyjnymi przy okazji prezentacji korektora firmy TacT na którychś targach sprzętu gdzie m. in. opisywano zasady działania urzadzenia i jego odrębność od zwykłych EQ.
Domena cyfrowa, to domena czasu, a nie częstotliwości, jak to ma miejsce w urządzeniach analogowych.
Trudno tu się rozpisywać o o teorii sygnałów, od tego jest sporo dobrej literatury, tak polsko jak i anglojęzycznej na rynku,
ale Piotr ma rację, filtry cyfrowe wcale nie mają równej charakterystyki fazowej,
zazwyczaj jest ona jeszcze bardziej pofalowana od odpowiedników analogowych.
Ale za to mają sporo zalet, zajmują malo miejsca, są łatwo skalowalne i elastyczne w swoich aplikacjach.
Pozwalają też na rzeczy, które trudno osiągnąć technikami analogowymi,
cyfrowe telefony komórkowe nigdy by nie powstały, gdyby nie kodowanie mowy wykonywane przez dsp.