bufor lampowy z wyjściem symetrycznym

Przed wypowiedzią bardzo proszę o zapoznanie się z regulaminem tego działu.

Moderatorzy: gsmok, tszczesn, Romekd, Einherjer, OTLamp

seban
5...9 postów
5...9 postów

bufor lampowy z wyjściem symetrycznym

Post autor: seban »

Witam!

Szanowni forumowicze ponieważ jestem kompletnym nowicjuszem w przypadku konstrukcji lampowych i zaczynam stawiać pierwsze kroki w tej dziedzinie chciałem Was prosić o pomoc. Korzystając ze strony:

http://www.audioton.republika.pl/bufor.html

wykonałem sobie taki bufor i teraz pytanie jeżeli chciałbym mieć taki sam wtórnik/bufor ale z wyjściem symetrycznym to jakby taki układ miał wygadać? Oczywiście chodzi o zrealizowanie wyjścia symetrycznego z zastosowaniem lamp. Dodam iż chodzi o podłączenie takiego układu pod symetryczne wejście karty dźwiękowej zainstalowanej w komputerze PC.

Jeżeli mógłbym prosić o jakieś wskazówki, będę wdzięczny.

pozdrawiam
Seban
Awatar użytkownika
Piotr
moderator

Post autor: Piotr »

Najprościej będzie podzielić R5 na pół. Jedną połówkę włączasz na miejsce R5, a drugą szeregowo do anody lampy. Sygnał odbierasz przez kondensator z katody (nieodwrócony) i z anody (odwrócony).

Wadą tego rozwiązania jest różna rezystancja każdego z wyjść. Dla wyrównania za wyjściem odwracającym można dołożyć drugi wtórnik, który może nawet być sprzężony bezpośrednio.

Na początek proponuję zaniedbać rezystancje wewnętrzne i spróbować jednego stopnia z dzielonym obciążeniem, żeby zobaczyć jak to chodzi :)
seban
5...9 postów
5...9 postów

Witam!

Dziękuje serdecznie za pomoc, te parę słów pozwoliło mi zrozumieć jak to właściwie powinno wyglądać :) Ale jak wspominałem jestem początkującym w temacie "lampowym" wiec aby się upewnić, szybko narysowałem odręcznie to co Pan pozwolił sobie opisać, jeżeli dobrze zrozumiałem pierwszy układ powinien wyglądać tak:

Obrazek

natomiast wersja druga z dodanym drugim wtórnikiem jeżeli dobrze zrozumiałem powinna wyglądać tak:

Obrazek