Marschall JCM 800

Wzmacniacze gitarowe, efekty i inne zagadnienia "okołogitarowe".

Moderatorzy: gsmok, tszczesn, Romekd, Einherjer, OTLamp

Awatar użytkownika
arahno
20...24 posty
20...24 posty

Marschall JCM 800

Post autor: arahno »

Od jakiegoś czasu noszę się z zamiarem zbudowania wzmacniacza lampowego, do mojej gitary, na potrzeby domowe i prawdopodobnie zbuduje przedwzmacniacz na schemacie JCM800, a wzmacniacz mocy na 1xEL84, tylko jak na razie ponieważ jestem początkującym napotykam same problemy. Mam transformator sieciowy TS 40/26/676 który nie daje zbyt wysokiego napięcia i nie wiem czy on się do tego nadaje??? A jeżeli nawet tak to, ponieważ napięcie będzie niższe niż w oryginale to pewnie trzeba będzie zmienić wartości niektórych elementów, ponieważ lampa będzie pracowała w trochę innych warunkach (myślę, że zmieni się np. napięcie polaryzacji), i właśnie nie wiem do końca, które elementy trzeba przeliczyć na nowo dla nowego napięcia a które mogą zostać jak na schemacie???

To mój pierwszy post na forum wiec z góry przepraszam za moją niewiedze, no i oczekuje oczywiście jakiejś pomocy. Z góry dziękuje.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
jdubowski
moderator

Re: Marschall JCM 800

Post autor: jdubowski »

arahno pisze:Mam transformator sieciowy TS 40/26/676 który nie daje zbyt wysokiego napięcia i nie wiem czy on się do tego nadaje???
Możesz zrobić podwajacz napięcia, tyle że końcówka zna EL84 wymagać będzie napiecia rzędu 250..300V, więc problem i tak pozostaje.
Układ można oczywiście przeprojektować, ale nadzieja na to że "to coś" będzie brzmiało podobnie do Marszałka jest nikła...
========== Mente et malleo ==============
Jaroslaw Dubowski, Bytom jdubowski@interia.pl
========== Mente et malleo ==============
Awatar użytkownika
arahno
20...24 posty
20...24 posty