Katastrofalnie nie na temat - V
Moderatorzy: gsmok, tszczesn, Romekd
-
- moderator
- Posty: 8656
- Rejestracja: pn, 30 czerwca 2003, 12:38
- Lokalizacja: Kraków, Ślusarska 9
Katastrofalnie nie na temat - V
wybaczcie mi, proszę to odejście od tematów czysto lampowych, ale mam wielki problem.
otóż potrzebne mi są informacje na temat rakiet typu V (1,2). to, co można znaleźć w internecie jest wyłącznie wiedzą historyczną, a nie o to mi chodzi.
zależy mi na informacji technicznej na temat układów sterowania. akceptuję dowolny stopień komplikacji matematycznej. preferowane języki: angielski, polski.
cokolwiek, jakiś link, pół linku, może skan jakiegoś szpargału...
nie wyprosicie mnie chyba za to pytanie z forum? przecież tam musiały w końcu być jakieś lampy.
będę ogromnie wdzięczny za wszelką pomoc.
ps. jeżeli to jednak okaże się przegięciem, to proszę bez krzyku - cichutko sru do kosza :)
otóż potrzebne mi są informacje na temat rakiet typu V (1,2). to, co można znaleźć w internecie jest wyłącznie wiedzą historyczną, a nie o to mi chodzi.
zależy mi na informacji technicznej na temat układów sterowania. akceptuję dowolny stopień komplikacji matematycznej. preferowane języki: angielski, polski.
cokolwiek, jakiś link, pół linku, może skan jakiegoś szpargału...
nie wyprosicie mnie chyba za to pytanie z forum? przecież tam musiały w końcu być jakieś lampy.
będę ogromnie wdzięczny za wszelką pomoc.
ps. jeżeli to jednak okaże się przegięciem, to proszę bez krzyku - cichutko sru do kosza :)
-
- 3125...6249 postów
- Posty: 4191
- Rejestracja: pt, 2 grudnia 2005, 20:47
Piotrze, a na to nie trafiłeś http://www.ironradio.com/v2rt.html ?
Jeśli ten link nie działa (u mnie teraz akurat nie chce) to tu jest kopia:
http://72.14.203.104/search?q=cache:Sfe ... ient=opera
Jeśli ten link nie działa (u mnie teraz akurat nie chce) to tu jest kopia:
http://72.14.203.104/search?q=cache:Sfe ... ient=opera
-
- moderator
- Posty: 8656
- Rejestracja: pn, 30 czerwca 2003, 12:38
- Lokalizacja: Kraków, Ślusarska 9
-
- 375...499 postów
- Posty: 414
- Rejestracja: ndz, 3 kwietnia 2005, 21:27
- Lokalizacja: Żelechów/Warszawa
Może to co napisze w niczym nie pomoże, ale jednak to napisze
.
Kiedyś oglądałem w tv program na temat tych rakiet. Omawiali tam też zasade sterowania.
Otóż mówili tam coś takiego, że w odpowiednich odstępach czasu sterownik rakiety wychylał odpowiednie lotki (czy co tam ma rakieta). Wywnioskować z tego można, że wszystkim sterował jakiś mechanizm zegarowy odpowiednio zaprogramowany.
No i mam nadzieje, że nie naplotłem tu bzdur
.

Kiedyś oglądałem w tv program na temat tych rakiet. Omawiali tam też zasade sterowania.
Otóż mówili tam coś takiego, że w odpowiednich odstępach czasu sterownik rakiety wychylał odpowiednie lotki (czy co tam ma rakieta). Wywnioskować z tego można, że wszystkim sterował jakiś mechanizm zegarowy odpowiednio zaprogramowany.
No i mam nadzieje, że nie naplotłem tu bzdur

Gdy nadejdzie Fallout, pomyśl, gdzie się schowasz?
-
- 625...1249 postów
- Posty: 1004
- Rejestracja: pn, 21 lutego 2005, 15:22
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Rozmawiałem w Tczewie w hospicjum z weteranem i on opowiadał mi o człowieku, który pracował nad rozszyfrowaniem V2. Zapomniałem nazwiska. Pamiętam, że zajmował się przed wojną budową szybowcówi chyba był w zespole pracującym nad samolotami typu RWD. W czasie wojny miał fabrykę granatów. Podobno mu się udało rozszyfrować tą rakietę a wyniki dostarczyć anglikom.Jeśli spotkam się jeszcze z tym człowiekiem to zapytam o nazwisko.
Pamiętam!!!!
Gocjan! Ale może być też Gacjan, Grocjan lub Gracjan. Ale raczej to pierwsze. Był inżynierem, nie lubił jak mu się robiło zjęcia. Może to nazwisko Cię Piotrze naprowadzi.
Pozdrawiam!
Pamiętam!!!!
Gocjan! Ale może być też Gacjan, Grocjan lub Gracjan. Ale raczej to pierwsze. Był inżynierem, nie lubił jak mu się robiło zjęcia. Może to nazwisko Cię Piotrze naprowadzi.
Pozdrawiam!
-
- 3125...6249 postów
- Posty: 4191
- Rejestracja: pt, 2 grudnia 2005, 20:47
No, jest podany typ lampy - RV2,4P700. Kiedyś napotkałem wzmiankę jakoby w V2 stosowane były wszędobylskie RV12P200 ale okazalo się (o ile wierzyć temu strzepowi informacji) że troche inny typ.Piotr pisze:dzięki,
ale tam prawie nic nie ma, za to otwiera się z błędami.
Chyba nie zajrzałeś do Wikipedii: http://en.wikipedia.org/wiki/V-2_rocket .Piotr pisze:zależy mi na rozgryzieniu systemu sterowania. dowiedziałem się z relacji weteranów, że nie wykryto żadnej transmisji dwustronnej rakieta-wyrzutnia. ale to, że nie wykryto nie oznacza, że jej nie było...
Na początku stwierdza się że to pocisk bezzałogowy z autonomicznym kierowaniem ale nieco dalej że późniejsze wersje używały radiowej wiązki nadawanej z ziemi, która naprowadzała rakietę na cel.
Zwróć uwagę na linki na dole strony

Odbiegając nieco od V2 wiem że Luftwaffe używało specjalnego radiowego systemu naprowadzania dla bombowców bombardujących W. Brytanię - maszyny "szły" jak po sznurku a raczej wiązce fal radiowych (hasło: X-Geräte). Była też zdalnie sterowana bomba Henschel Hs-293 przeznaczona do niszczenia okrętów, której lotem z pokładu bombowca, który ją zrzucał sterował operator posługujący się optycznym systemem śledzenia i joystickiem.
-
- 625...1249 postów
- Posty: 866
- Rejestracja: ndz, 9 stycznia 2005, 16:27
- Lokalizacja: Kraków
V1 - panel sterowniczy jest dosyć wątły, nie ma w ogóle jakichkolwiek elementów do łączności z rakietą. Może są osobno ?
V2 - nie wiem
Sterowanie jest oczywiście lotkami, rakieta na pewno posiada żyroskop (jak każda), na pewno nie jest prowadzona wiązką z radiololokatora jak P-15 - zbyt duży zasięg i inny tor lotu*. W łączność dwustronną wątpie. Warto pamiętać że (po uprzednim załadowaniu CH3OH i O2) można było odpalić V2 z lawety za ciężarówką, co sugeruje, że nie wymagała rozbudowanych układów sterowania.
Poszukam.
* - EDIT : fugasi był szybszy, więc nie wiem jak z tą wiązką.
PS. A dla mnie i tak najbardziej fascynującym niemieckim urządzeniem jest LiSpr80.
V2 - nie wiem
Sterowanie jest oczywiście lotkami, rakieta na pewno posiada żyroskop (jak każda), na pewno nie jest prowadzona wiązką z radiololokatora jak P-15 - zbyt duży zasięg i inny tor lotu*. W łączność dwustronną wątpie. Warto pamiętać że (po uprzednim załadowaniu CH3OH i O2) można było odpalić V2 z lawety za ciężarówką, co sugeruje, że nie wymagała rozbudowanych układów sterowania.
Poszukam.
* - EDIT : fugasi był szybszy, więc nie wiem jak z tą wiązką.
PS. A dla mnie i tak najbardziej fascynującym niemieckim urządzeniem jest LiSpr80.

-
- 2500...3124 posty
- Posty: 3001
- Rejestracja: sob, 18 września 2004, 19:38
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
-
- 625...1249 postów
- Posty: 866
- Rejestracja: ndz, 9 stycznia 2005, 16:27
- Lokalizacja: Kraków
-
- 75...99 postów
- Posty: 91
- Rejestracja: pt, 11 marca 2005, 16:27
- Lokalizacja: Warszawa
witam,
jeżeli tylko da się tym wytrzelić kogoś na drugą półkulę, to ja jestem żywotnie zainteresowana
poszperałam chwilę w Google, chyba strasznie naiwnie "v2 rocket control schematic" ,
"v2 rocket navigation system" ale jest to:
http://www.astronautix.com/lvs/v2.htm
http://www.optipoint.com/far/far8.htm (zdjęcia)
mam kolegę, który się takimi sprawami fascynuje, poprosiłam
aby coś poszukał, jeżeli coś będzie ciekawego to oczywiście dam znać
pozdrawiam,
tasza
jeżeli tylko da się tym wytrzelić kogoś na drugą półkulę, to ja jestem żywotnie zainteresowana

poszperałam chwilę w Google, chyba strasznie naiwnie "v2 rocket control schematic" ,
"v2 rocket navigation system" ale jest to:
http://www.astronautix.com/lvs/v2.htm
http://www.v2platform.nl/book/technical.htmlThe final area of completely new technology was the guidance system.
How could a missile with a range of 320 km be guided accurately to its target?
It seemed only a radio beam guidance system could provide the necessary accuracy,
but the V-2 developers had to take a backseat to development of such systems
for the German bomber and interceptor forces. Therefore they settled for a control
system that oriented the missile along a pre-determined path in a vertical
plane pointed at the target. The system used accumulating accelerometers to
determine when the missile had reached the correct velocity and then cut off the engine.
http://www.homefrontgi.com/v2.htmlConstruction of the V2-rocket pisze: (...)a compartment, which contains radio and control mechanisms:
among other things the radio- controlled interruption of the fuel supply,
the emergency stop of the fuel supply, the mechanism to set the electrical fuses,
and two gyroscopes for horizontal and vertical stabilization respectively,
receiver for the guiding beam [Leitstrahl]
http://www.optipoint.com/far/far8.htm (zdjęcia)
mam kolegę, który się takimi sprawami fascynuje, poprosiłam
aby coś poszukał, jeżeli coś będzie ciekawego to oczywiście dam znać
pozdrawiam,
tasza
-
- 2500...3124 posty
- Posty: 3001
- Rejestracja: sob, 18 września 2004, 19:38
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
moje stwierdzenie "niekierowane" wziąłem z
http://www.armscontrol.ru/course/un_doc ... ssiles.pdf
(niestety po rosyjsku)
referat Sekretarza Generalnego ONZ
"Problem Rakiet we wszystkich jego aspektach"
punkt II.A.9
Natomiast
http://www.polarcom.ru/~vvtsv/s_doc14.htm
podają,że odległość jaką przeleciała rakieta (tu V1) była mierzona
za pomocą anemometru.Po odliczeniu okreslonej liczby obrotów
wiatraczka rakieta przechodziła do pikowania.
http://www.armscontrol.ru/course/un_doc ... ssiles.pdf
(niestety po rosyjsku)
referat Sekretarza Generalnego ONZ
"Problem Rakiet we wszystkich jego aspektach"
punkt II.A.9
Natomiast
http://www.polarcom.ru/~vvtsv/s_doc14.htm
podają,że odległość jaką przeleciała rakieta (tu V1) była mierzona
za pomocą anemometru.Po odliczeniu okreslonej liczby obrotów
wiatraczka rakieta przechodziła do pikowania.
-
- moderator
- Posty: 8656
- Rejestracja: pn, 30 czerwca 2003, 12:38
- Lokalizacja: Kraków, Ślusarska 9
-
- 375...499 postów
- Posty: 414
- Rejestracja: ndz, 3 kwietnia 2005, 21:27
- Lokalizacja: Żelechów/Warszawa
-
- 3125...6249 postów
- Posty: 3451
- Rejestracja: śr, 23 marca 2005, 18:28
- Lokalizacja: Białystok
http://pl.wikipedia.org/wiki/Janusz_GroszkowskiMaciej Szczodrowski pisze:Rozmawiałem w Tczewie w hospicjum z weteranem i on opowiadał mi o człowieku, który pracował nad rozszyfrowaniem V2. Zapomniałem nazwiska. Pamiętam, że zajmował się przed wojną budową szybowcówi chyba był w zespole pracującym nad samolotami typu RWD. W czasie wojny miał fabrykę granatów. Podobno mu się udało rozszyfrować tą rakietę a wyniki dostarczyć anglikom.Jeśli spotkam się jeszcze z tym człowiekiem to zapytam o nazwisko.
Pamiętam!!!!
Gocjan! Ale może być też Gacjan, Grocjan lub Gracjan. Ale raczej to pierwsze. Był inżynierem, nie lubił jak mu się robiło zjęcia. Może to nazwisko Cię Piotrze naprowadzi.
Pozdrawiam!