witam wszystkich
To mój pierwszy wpis dlatego może bedzie trochę chaotycznie.
Otóż niedawno stałem się posiadaczem wzmacniacza BETLEY 2308.
Wszystko jest ok i jestem zadowolony (oby nie zapeszyć), jednak zamontowane lampy mają już około 8 lat i moim zdaniem neleżałoby pomyśleć o ich wymianie.
Od kilku dni prowadzę poszukiwania w sieci jednak z zerowym efektem.
Nie znalazłem niczego nawet podobnego.
Jestem kompletnym laikiem dlatego zwracam sie do Was z prośbą o pomoc gdzie mógłbym nabyć nowe lampy EL 519 - 4 szt. i 7AN7 - 6 szt.
Czy można zamienić je na coś może bardziej typowego, lepszego?
pozdrawiam gorąco i liczę na Wasz odzew
problem z lampami
Moderatorzy: gsmok, tszczesn, Romekd, Einherjer, OTLamp
Re: problem z lampami
Odpowiednikiem EL519 jest rosyjska 6P45S - poszukaj starych telewizorów Rubin, Elektron. One tam były stosowane. Są to popularne lampy łatwe do zdobycia. Popytaj w zakładach naprawczych w swojej okolicy. Odpowiednikiem 7AN7 jest PCC84 stosowana w głowicy w starych telewizorach. Hmm zestaw lamp dość specyficzny. Czyżby ktoś przede mną prowadził akcję "television tubes attack"?michal72 pisze: Jestem kompletnym laikiem dlatego zwracam sie do Was z prośbą o pomoc gdzie mógłbym nabyć nowe lampy EL 519 - 4 szt. i 7AN7 - 6 szt.
Czy można zamienić je na coś może bardziej typowego, lepszego?

-
- 5...9 postów
Nie spodziewałem się tak szybkiej reakcji
dziękuję
Od poniedziałku zajmę sie poszukiwaniami w mieście. Nurtuje mnie jeszcze problem tzw. parowania owych lamp. Czy mogę wymieniać "jak leci" na pierwsze lepsze, czy też należy zlecić dokonanie pomiarów odpowiednich parametrów? Czy można wymienić moje lampy na coś typowego, albo jest to już taka uroda mojego wzmacniacza?