Radio Jowita 3 ic - przestrojona ale...
Moderatorzy: gsmok, tszczesn, Romekd, Einherjer, OTLamp
-
- 5...9 postów
Radio Jowita 3 ic - przestrojona ale...
witam; przestrajanie jowity 3 ic na współczesny UKF - wiem że ten temat był tutaj już poruszany ale nie wszystkie info z Waszych wskazówek rozumiem [nie znam się]; wg instrukcji wymieniłem w jowicie 3 ic wszystko co trzeba, odwinąłem nawet jeden zwój z cewki lub trymera [sam nie wiem z czego] skręciłem i tutaj zaczynają się schody - nie umiem nastroić głowicy, kręciłem trymerem [to coś z wkrętką w środku] góra i dół, obracałem cewkę w kółko [to białe ceramiczne] i w zasadzie nie wiem co robiłem, ale słychać programy radiowe od 90 - 106 mHz, tyle że stacje się nakładają [zwłaszcza te bliżej 106 mHz], pomiędzy stacjami nie wszędzie ale buczy... może ktoś pomoże?! dziękuję - jestem totalnym amatorem i mimo wielkich chęci chyba coś zepsułem a to nie fajnie bo kolejne jowity chcę przestrajać a tu taka porażka...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- 1250...1874 posty
Re: radio jowita 3 ic - przestrojona ale...
Witaj na forum. Prawdopodobnie przyczyną jest nieumiejętność odróżnienia trymera od cewki.
Kalte Leim und warmen Nägel halten besser.
-
- 375...499 postów
Re: radio jowita 3 ic - przestrojona ale...
Odpowiedź godna ludzi z elektrody.
-
- 625...1249 postów
Re: Radio Jowita 3 ic - przestrojona ale...
Cześć,
W 2 sztukach Jowity 2 IC pomimo przestrojenia zgodnie z opisem z SE miałem problem ze wzbudzeniem się głowic. Objawiało się to tym, że niby pasmo było całe, ale przy przestrajaniu częstotliwości gałką w pewnych miejscach na skali pojawiały się szumy, gwizdy, brumy, itp. Próbowałem dokładnego ekranowania, zmiany niektórych elementów, poprawiałem masy i nic. Pomogło dopiero połączenie masy kondensatora strojeniowego z głowicą TYLKO w jednym punkcie. Nie chce mi się wnikać, czy głowice w Jowitach 2 i 3 są te same, ale możesz spróbować.
Pozdrawiam!