Membra SK1 - co to za urządzenie?

Radioodbiorniki lampowe i wszystko co jest z nimi związane.

Moderatorzy: gsmok, tszczesn, Romekd, Einherjer, OTLamp

Awatar użytkownika
ludowicz
375...499 postów
375...499 postów

Membra SK1 - co to za urządzenie?

Post autor: ludowicz »

Panowie, razem z radiem VE 301 wszedłem w posiadanie przystawki MEMBRA SK1.
Urządzenie to wygląda na jakiś strojony obwód LC wraz z przełącznikiem wejść antenowych (nie trzeba przekładać anteny z dziurki do dziurki aby wyłapać najlepszy odbiór danej stacji)
Z tego co zrozumiałem to jest chyba tłumik LC nastawiany na dana stację lokalną aby uzyskać odbiór słabszych stacji w ramach danego zakresu.
Tyle, że zastanawiam się jaki ma to sens skoro radio jest reakcyjne bez obwodu ARW wiec słabe stacje pracujące na innej częstotliwości niż lokalna stacja nie powinny być przytykane.
No ale nie mam doświadczenia w tym temacie, może mi wytłumaczycie po co to coś było stosowane.
SL
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
gustaw353
1250...1874 posty
1250...1874 posty

Re: Membra SK1 - co to za urządzenie?

Post autor: gustaw353 »

dia_613.jpg
http://www.rkk-museum.ru/vitr_all/exhibits/613_e.shtml

Umożliwiała taka przystawka odbiór dalekich stacji poprawiając parametry (głównie selektywność) posiadanych odbiorników.
Jednocześnie obywatele Rzeszy byli informowani, że słuchanie "obcych" stacji jest niepatriotyczne i grozi za to dotkliwa kara.
Awatar użytkownika
tszczesn
moderator

Post autor: tszczesn »

Problem polegał na tym, że stacja lokalna była na tyle silna w stosunku do stacji dalekich, że przy nędznej selektywności jednoobwodowego odbiornika skutecznie zagłuszała owe stacje. W jednoobwodówkach PR1 na 227kHz potrafi być na połowei skali.
Awatar użytkownika
ludowicz
375...499 postów
375...499 postów

OK, akurat przy sile sygnału naszego PR1 we wrocławiu sygnał jest na tyle słaby że nie zagłusza innych stacji :-)
Ale ta przystawka to ciekawostka :-)
SL
kraz