Nabyłem go od kolegi, który kupił go 11 lat temu, rozebrał i uruchomił m.cz. Ze względu na brak czasu radio trafiło do paczki i mnie przypadł zaszczyt nadania mu drugiego życia.
Z pobieżnych oględzin wynika, że:
- do skrzynki dobrały się 'drewnojady"
- brak jest tylnej ścianki i przewodu zasilającego.
- brak kapturka na lampie EF9 ( ktoś kiedyś połączył przewodem górę lampy EF9 z miejscem gdzie powinna być końcówka przewodu idącego od kapturka
- i największy problem!!! spalone trafo! Kolega je rozebrał - przygotował do przezwojenia ( nie przewinięcia jak piszą niektórzy, bo przewija się niemowlęta


Chassis ma nr:14790
Prosiłbym Kolegów ( i oczywiście Koleżanki) posiadających Kordiale o wpisanie numerów chassis, co pozwoli rozeznać ciekawy temat numerowania ( czy każdy model zaczynał od 1 do x , czy może był w sezonie 38/39 przydział numerów : 1-10000 Kadet 10001 do 20000 Kordial 20001-30000 Allegro itd.
Tego tematu chyba nikt nie drążył, a jest bardzo ciekawy!!
Byłbym bardzo wdzięczny o zdjęcia połączeń transformatora, bo u mnie wszystko jest rozlutowane!
I oczywiście interesują mnie dane tego transformatora ( ilość zwojów, grubość nawijanego przewodu itd). U mnie w pracy jest fachowiec od przezwajania takich rzeczy, ale chciałbym mu podać jakieś parametry. A może koledzy mają namiary na specjalistę do transformatorów Elektrita! -prosiłbym o namiary.
Co do skrzynki to wstępnie planuję renowację "zachowawczą" i elementami odtworzeniowymi ( ubytki forniru)
Na początek potraktuję skrzynkę środkiem owadobójczym i na miesiąc trafi do worka

Potem delikatnie przeszlifuję powierzchnię, aby usunąć zanieczyszczenia i ustabilizuję starą politurę warstwą nowej politury. Nie mam sumienia obdzierać takiego radia do gołego forniru. Nawet tkaninę głośnikową pozostawię oryginalną, choć jest kiepska.
Po ustabilizowaniu starej politury pozacieram wszystkie dziurki po drewnojadach i wypolituruję.
Tu są zdjęcia. Najbardziej podoba mi się napis na skali ( wyprodukowano w Polsce!!)