Żarzenie 300 mA - co zamiast LM317?
Moderatorzy: gsmok, tszczesn, Romekd, Einherjer, OTLamp
-
- 3125...6249 postów
Żarzenie 300 mA - co zamiast LM317?
W hipotetycznym urządzeniu wszystkie lampy serii P mają być zasilane z osobnych źródeł regulowanego prądu stałego. Jakie rozwiązania wchodzą w grę poza nieśmiertelnym LM317 i kilogramami radiatorów? Istnieją jakieś przetwornice impulsowe czy diabli wiedzą co jeszcze - nie znam się na tym wszystkim. Podpowiedzcie. 

_
Re: Żarzenie 300 mA - co zamiast LM317?
Istnieją, jedna z nich jest w mierniku lamp, w zasadzie większość stabilizatorów impulsowych powinna zdać egzamin.
-
- 3125...6249 postów
A jakieś konkretne rozwiązanie, typ kostki? Mam, powiedzmy, 5 lamp PCC88, każda ma mieć swój stabilizator z możliwością precyzyjnej regulacji prądu. W mierniku lamp to zdaje się większe prądy, 2,5A o ile dobrze pamiętam, tu wystarczy 300 mA w każdym przypadku.
Szukając tak po omacku trafiam np. na: http://www.cyfronika.com.pl/kityAVT/avt1081.htm. To nazwali "miniaturowy stabilizator impulsowy"... zdecydowanie nie taki grzmot były potrzebny.
Szukając tak po omacku trafiam np. na: http://www.cyfronika.com.pl/kityAVT/avt1081.htm. To nazwali "miniaturowy stabilizator impulsowy"... zdecydowanie nie taki grzmot były potrzebny.
_
LM2574, da radę bez elementów zewnętrznych do 500mA, trzeba by tylko zrobić wzmacniacz/konwerter I/U dla sprzężenia zwrotnego.
"Hipotetycznie"
po co takie rozbudowane zasilanie..
"Hipotetycznie"

-
- 3125...6249 postów
Black magic.traxman pisze:trzeba by tylko zrobić wzmacniacz/konwerter I/U dla sprzężenia zwrotnego.

_
-
- 1875...2499 postów
W ekonomicznej, ale nieekologicznej wersji konwerterem może być rezystor.
Kupujesz LM2574-ADJ, uzupełniasz kilkoma elementami zgodnie z aplikacją, ale na wejście FeedBack podajesz napięcie (najlepiej przez dodatkowy rezystor, np. 1k) z rezystora 4R1/1W włączonego szeregowo z grzejnikiem od strony masy.
Moc tracona na boczniku wyniesie ok 0.5W.