Prośba w wyborze układu wzmazniacza audio 20W

Przed wypowiedzią bardzo proszę o zapoznanie się z regulaminem tego działu.

Moderatorzy: gsmok, tszczesn, Romekd, Einherjer, OTLamp

Awatar użytkownika
slawekmod
1875...2499 postów
1875...2499 postów

Prośba w wyborze układu wzmazniacza audio 20W

Post autor: slawekmod »

Witam.Mam na imię Sławek. Mieszkam w Ostrowcu Św.To mój pierwszy post na tym forum wiec moze napisze coś o sobie.
Z zawodu jestem elektronikiem automatykiem ale od kilkunastu lat zajmuję się elektronicznymi systemami zabezpieczeń. Około 15 lat tamu robiłem wzmacniacze gitarowe na własny użytek. Potem całkowicie zarzuciłem elektronikę amatorską i zająłem się modelami latającymi RC. Jestem aktywny na http://www.pfmrc.eu .
Ostatnio przeprowadzając się odkryłem zapomniane przeze mnie zapasy lamp i postanowiłem odkurzyć stare hobby. Ponieważ posiadam bardzo dużo lamp typu :EL34 , 6P3S ,ECC81 ,ECC82, ECC83 ,EL84 ,ECC85 chcę wykonać na nich wzmacniacz stereo z korekcją do użytku domowego, moc 20W na kanał będzie wystarczająca w zupełności.Chciałbym również wykorzystać dostępne w handlu trafa głośnikowe indela lub innej firmy.
I tu chciałbym zwrócić się do użytkowników tego forum z prośbą o wskazanie sprawdzonego schematu do wykonania takiego wzmacniacza lub chociażby sugestię co do zastosowania lamp 6P3S LUB EL34 oraz które fabryczne transformatory będą odpowiednie do tych lamp (oczywiście nie mam tu na myśli późniejszej podmiany lamp z EL34 na 6P3S) .Kiedyś znalazłem w internecie transformatory głośnikowe toroidalne ale nie mogę tego odszukać. Do swoich poprzednich konstrukcji transformatory nawijałem sam lecz teraz nie mam już czasu na takie sprawy.Konstrukcja mechaniczna wzmacniacza nie będzie stanowiła dla mnie problemu ale co do rozwiązań układowych zdam się na Wasze porady. Za wszelką pomoc będę wdzięczny.Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony sob, 16 stycznia 2010, 10:06 przez slawekmod, łącznie zmieniany 1 raz.