Na mechanice nie znam się, więc i tak docelowo mi się nie uda. Tym niemniej spróbowałem, czy na dwóch silnikach krokowych to ma prawo się udać. I chyba może. Mi wyszedł oczywiście koślawiec, bo drut i silniki trzeba było przytrzymywać rękoma .
A może ktoś ma w temacie doświadczenie i sukcesy?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Mam jako robotyk pytanie ideowe - po co się Kolego męczycie z silnikami krokowymi, w nich nie można regulować momentu obrotowego, od którego zależy wszystko przy nawijaniu, nie łatwiej sterować silnikiem DC poprzez PWM, mamy wtedy prawie liniowy moment w zależności od wypełnienia. Krokowe zostawiłbym do przesuwu, tam się lepiej sprawdzają (o ile nie gubią kroków)
Ja się nie męczę, ja wkładam przysłowiowy kij w mrowisko. Zaleta silnika krokowego była tutaj jedna: po określonej ilości kroków następuje zmiana kierunku posuwu. W silniku DC to takie oczywiste już nie jest i obawiam się, że trzeba będzie zastosować jakąś optoelektronikę.
Impulsator i po sprawie. Natomiast nigdy nie wiesz ile kroków wypadło z cyklu, szczególnie gdy pracujesz z częstotliwością bliską rezonansu silnika. Dobrym źródłem silników DC i to razem z enkoderem optycznym jest mechanizm posuwu papieru drukarki laserowej lub atramentowej starszej generacji. Silniki mają te całkiem spore moce i są proste w sterowaniu.
Oprócz tego skokowy moment silnika krokowego może zrywać druty o mniejszym przekroju, a takie występują w tych cewkach.
Do pomiaru liczby obrotów można użyć magnesiku przyklejonego do wałka i czujnika Halla np.:A3240EUA (jest w Elfie 73-337-19), wyjście podłączamy do licznika wewnętrznego procesora i zliczmy impulsy - stąd informacja w którym momencie nawijania jesteśmy, a to pozwala na odpowiednie rozruch/przyspieszanie/zwalniania/hamowanie silnika.
Co do konstrukcji mechanicznej to najłatwiej zmontować to na laminacie miedzianym, bo i polutować i poskręcać można.
Ja też kiedyś eksperymentowałem z cewkami koszykowymi.