Nawijarka cewek koszykowych

Układy półprzewodnikowe pełniące ważne funkcje pomocnicze w układach lampowych.

Moderatorzy: gsmok, tszczesn, Romekd, Einherjer, OTLamp

Alek

Nawijarka cewek koszykowych

Post autor: Alek »

Na mechanice nie znam się, więc i tak docelowo mi się nie uda. Tym niemniej spróbowałem, czy na dwóch silnikach krokowych to ma prawo się udać. I chyba może. Mi wyszedł oczywiście koślawiec, bo drut i silniki trzeba było przytrzymywać rękoma :? .
A może ktoś ma w temacie doświadczenie i sukcesy?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
traxman

Re: Nawijarka cewek koszykowych

Post autor: traxman »

Mam jako robotyk pytanie ideowe - po co się Kolego męczycie z silnikami krokowymi, w nich nie można regulować momentu obrotowego, od którego zależy wszystko przy nawijaniu, nie łatwiej sterować silnikiem DC poprzez PWM, mamy wtedy prawie liniowy moment w zależności od wypełnienia. Krokowe zostawiłbym do przesuwu, tam się lepiej sprawdzają (o ile nie gubią kroków)
Alek

Post autor: Alek »

Ja się nie męczę, ja wkładam przysłowiowy kij w mrowisko. Zaleta silnika krokowego była tutaj jedna: po określonej ilości kroków następuje zmiana kierunku posuwu. W silniku DC to takie oczywiste już nie jest i obawiam się, że trzeba będzie zastosować jakąś optoelektronikę.
traxman

Impulsator i po sprawie. Natomiast nigdy nie wiesz ile kroków wypadło z cyklu, szczególnie gdy pracujesz z częstotliwością bliską rezonansu silnika. Dobrym źródłem silników DC i to razem z enkoderem optycznym jest mechanizm posuwu papieru drukarki laserowej lub atramentowej starszej generacji. Silniki mają te całkiem spore moce i są proste w sterowaniu.
Oprócz tego skokowy moment silnika krokowego może zrywać druty o mniejszym przekroju, a takie występują w tych cewkach.