
http://trioda.com/forum/download/file.p ... &mode=view
?
Czy przed cynkowaniem należy je oczyścić z korzji (czym?)?
Elektrolity były na pewno 32uF (będę szedł do sklepu, bo widzę, że są rozlane...)?
Moderatorzy: gsmok, tszczesn, Romekd, Einherjer, OTLamp
Chassis w oryginale było najprawdopodobniej kadmowane, więc chcąc to pocynkować, trzeba usunąć nie tylko korozję, ale całą powłokę galwaniczną. Pamiętaj, że kadm i jego związki są bardzo toksyczne, rakotwórcze. Korozję usuwa się typowym odrdzewiaczem dostępnym choćby w pierwszym napotkanym hipermarkecie. Własnoręcznie w domowych warunkach raczej tego porządnie nie zrobisz. Trzeba oddać do dobrej galwanizerni. Ja bym jednak to zostawił (nie wygląda na wrak), oczyścił, usunął korozję i zabezpieczył.tetroda pisze:cynkowaniem chassis? Jaką metodą trzeba je pocynkować, żeby wyszło 'jak nowe' tzn. takie jak tu
http://trioda.com/forum/download/file.p ... &mode=view
?
Czy przed cynkowaniem należy je oczyścić z korzji (czym?)?
Ale jak rozlane? Kondensatory elektrolityczne są tam typu mokrego, mają płynny elektrolit i są przewidziane tylko do pracy pionowej. Obudowa kondensatora nie jest idealnie szczelna, gdyż musi zapewniać odprowadzanie gazów wydzielających się podczas pracy, do czego służą górne otworki. Podczas przesyłki kondensatory na pewno co najmniej kilkakrotnie "zaliczały" pozycje różne od pionowej, stąd możliwe i dość częste są w takiej sytuacji wycieki elektrolitu. Nie znaczy to, że są niesprawne, chyba że przyczyną wycieków są dziury powstałe w wyniku korozji wżerowej.tetroda pisze: Elektrolity były na pewno 32uF (będę szedł do sklepu, bo widzę, że są rozlane...)?
Cynkować.tetroda pisze:Tutaj są zdjęcia
http://picasaweb.google.com/tetrodaVCL11/Korona49A#
Cynkować czy nie cynkować - oto jest pytanie?