Polskie Philipsy - numery seryjne.
Moderatorzy: gsmok, tszczesn, Romekd, Einherjer, OTLamp
Polskie Philipsy - numery seryjne.
Zacząłem kompletowanie numerów seryjnych polskich Philipsów (Kosmosów i Koron również), celem określenia skali produkcji poszczególnych modeli, jak również ich wersji w zakresie danego modelu. Proszę w miarę możliwości o podawanie numerów posiadanych egzemplarzy, z uwzględnieniem tego, o czym niżej. Niektóre modele istnieją w kilku wersjach, dlatego w ich przypadku proszę o podanie, której wersji dotyczy numer.
44A:
Wczesne wersje mają malowane na szaro chassis (jak w 33A) oraz "A44" na tabliczce. Możliwe, że istnieją też malowane na szaro, ale już z normalnie napisanym typem "44A" na tabliczce. Ponadto znane są dwa wykonania skrzynek, pionowa (starsza) i pozioma, późniejsza.
55A:
Dwa wykonania skrzynek, z pionowymi szczebelkami rozchodzącymi się na boki, oraz z poziomymi, malowanymi na czarno. Dotychczas znane mi egzemplarze miały niemalowane chassis, ale możliwe, że wczesne też mają malowane jak 33A i wczesne 44A.
525A
Wczesne modele mają malowane na szaro chassis.
947A
Trzy wersje skrzynek - pionowa kanciasta, pionowa z zaokrąglonymi krawędziami, pozioma. Wczesne mają malowane na szaro chassis.
456A
Późne wersje mają złącze do przetwornicy wibratorowej, jak 456U
109A
Niektóre modele mają głośnik razem z transformatorem głośnikowym, a inne oddzielny transformator głośnikowy montowany na przedniej płycie. Chcę ustalić czy jest tu chaos, czyli co było, to wkładano, czy jednak najpierw było tak, a potem siak. Wczesne wersje mają przewody w koszulkach olejowych, późniejsze - typowe gumowe w kolorze żółtym.
4-38A
Zauważyłem 2 kolory skali, jedne mają szarą, inne czarną, choć możliwe, że to wpływ czasu i warunków, w jakich były przetrzymywane. Ponadto niektóre egzemplarze mają mosiężne kółko, jak w 6-38A.
5-40A, 6-40A
Skala polska, skala zniemczona.
44A:
Wczesne wersje mają malowane na szaro chassis (jak w 33A) oraz "A44" na tabliczce. Możliwe, że istnieją też malowane na szaro, ale już z normalnie napisanym typem "44A" na tabliczce. Ponadto znane są dwa wykonania skrzynek, pionowa (starsza) i pozioma, późniejsza.
55A:
Dwa wykonania skrzynek, z pionowymi szczebelkami rozchodzącymi się na boki, oraz z poziomymi, malowanymi na czarno. Dotychczas znane mi egzemplarze miały niemalowane chassis, ale możliwe, że wczesne też mają malowane jak 33A i wczesne 44A.
525A
Wczesne modele mają malowane na szaro chassis.
947A
Trzy wersje skrzynek - pionowa kanciasta, pionowa z zaokrąglonymi krawędziami, pozioma. Wczesne mają malowane na szaro chassis.
456A
Późne wersje mają złącze do przetwornicy wibratorowej, jak 456U
109A
Niektóre modele mają głośnik razem z transformatorem głośnikowym, a inne oddzielny transformator głośnikowy montowany na przedniej płycie. Chcę ustalić czy jest tu chaos, czyli co było, to wkładano, czy jednak najpierw było tak, a potem siak. Wczesne wersje mają przewody w koszulkach olejowych, późniejsze - typowe gumowe w kolorze żółtym.
4-38A
Zauważyłem 2 kolory skali, jedne mają szarą, inne czarną, choć możliwe, że to wpływ czasu i warunków, w jakich były przetrzymywane. Ponadto niektóre egzemplarze mają mosiężne kółko, jak w 6-38A.
5-40A, 6-40A
Skala polska, skala zniemczona.
-
- 1250...1874 posty
- Posty: 1516
- Rejestracja: sob, 18 listopada 2006, 11:30
- Lokalizacja: Bestwina
Re: Polskie Philipsy - numery seryjne.
Oto co odczytałem z moich Philipsów:
Nazwa na tabliczce:
456A13
Nr.
10026
Uwagi:
Bez gniazda przetwornicy
Nazwa na tabliczce:
109A13
Nr.
13052
Uwagi:
Przewody olejowe, czerwono-brązowe, trafo było prawdopodobnie na głośniku, bo jest na nim blacha do jego zamontowania, natomiast na desce nie widać śladów otworów. Oryginalnego trafa nie było.
Nazwa na tabliczce:
540
Nr.
11355
Uwagi:
Skala niemiecka.
Nazwa na tabliczce:
K-94
Nr.
1575 na tabliczce, W2305 na chasis
Uwagi:
Brak.
Nazwa na tabliczce:
4-38 egz.1
Nr.
tabliczki brak (była na tylnej ściance), ma chasis (tym, na którym była AK1) numer W10459
Uwagi:
Skala szara.
Nazwa na tabliczce:
4-38 egz.2 (zdekompletowany)
Nr.
tabliczki brak (była na tylnej ściance), ma chasis (tym, na którym była AK1) numer W17851
Uwagi:
Skala czarna.
Oba 4-38A mają typowe szkiełko na głośniku, nie mosiężne kółko.
Jest jeszcze 4-39A ale nie ma tabliczki (odpadła od ścianki), żadnych numerów na chasis się nie dopatrzyłem.
Pozdrawiam
Nazwa na tabliczce:
456A13
Nr.
10026
Uwagi:
Bez gniazda przetwornicy
Nazwa na tabliczce:
109A13
Nr.
13052
Uwagi:
Przewody olejowe, czerwono-brązowe, trafo było prawdopodobnie na głośniku, bo jest na nim blacha do jego zamontowania, natomiast na desce nie widać śladów otworów. Oryginalnego trafa nie było.
Nazwa na tabliczce:
540
Nr.
11355
Uwagi:
Skala niemiecka.
Nazwa na tabliczce:
K-94
Nr.
1575 na tabliczce, W2305 na chasis
Uwagi:
Brak.
Nazwa na tabliczce:
4-38 egz.1
Nr.
tabliczki brak (była na tylnej ściance), ma chasis (tym, na którym była AK1) numer W10459
Uwagi:
Skala szara.
Nazwa na tabliczce:
4-38 egz.2 (zdekompletowany)
Nr.
tabliczki brak (była na tylnej ściance), ma chasis (tym, na którym była AK1) numer W17851
Uwagi:
Skala czarna.
Oba 4-38A mają typowe szkiełko na głośniku, nie mosiężne kółko.
Jest jeszcze 4-39A ale nie ma tabliczki (odpadła od ścianki), żadnych numerów na chasis się nie dopatrzyłem.
Pozdrawiam
SQ9KQZ
-
- 625...1249 postów
- Posty: 987
- Rejestracja: wt, 14 kwietnia 2009, 07:47
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Polskie Philipsy - numery seryjne.
Zbyt dużo nie pomogę ale tyle co
Korona 49A
Nazwa na tabliczce 49A
Nr na tabliczce 2360
Nr na chassis (inny!) 11835
Przwody w żółtych izolacjach.
Philips 109A
Nazwa na tabliczce 109A-13
Nr na tabliczce 16.651
Nr na chassis (inny!) 16.985
Przewody w koszulkach olejowych. Nie było ani głośnika ani trafa głośnikowego, na trafo głośnikowe są dziurki, w których nie ma gwintów.
Korona 49A
Nazwa na tabliczce 49A
Nr na tabliczce 2360
Nr na chassis (inny!) 11835
Przwody w żółtych izolacjach.
Philips 109A
Nazwa na tabliczce 109A-13
Nr na tabliczce 16.651
Nr na chassis (inny!) 16.985
Przewody w koszulkach olejowych. Nie było ani głośnika ani trafa głośnikowego, na trafo głośnikowe są dziurki, w których nie ma gwintów.
Kupię radia firmy PZT i Elektrit, stan obojętny; najchętniej całe chassis E. Kordial może być zniszczone, tr. sieciowy - Elektrit Rival, PZT Echo 124Z - cewki i ramkę
e-mail piotrostrowski81@wp.pl + PW
Pozdrawiam!
e-mail piotrostrowski81@wp.pl + PW
Pozdrawiam!
Re: Polskie Philipsy - numery seryjne.
Zawsze jest inny, z wyjątkiem 33Atetroda pisze: Nr na chassis (inny!)

-
- 625...1249 postów
- Posty: 987
- Rejestracja: wt, 14 kwietnia 2009, 07:47
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Polskie Philipsy - numery seryjne.
A nie wiedziałem... Czy chassis Korony 49A było stosowane również w innych radiach?
Kupię radia firmy PZT i Elektrit, stan obojętny; najchętniej całe chassis E. Kordial może być zniszczone, tr. sieciowy - Elektrit Rival, PZT Echo 124Z - cewki i ramkę
e-mail piotrostrowski81@wp.pl + PW
Pozdrawiam!
e-mail piotrostrowski81@wp.pl + PW
Pozdrawiam!
Re: Polskie Philipsy - numery seryjne.
Poniekąd, tzn wersja bateryjna - Korona 49B miała chassis Philipsa 105B i Kosmosa K88Btetroda pisze:Czy chassis Korony 49A było stosowane również w innych radiach?
-
- 625...1249 postów
- Posty: 987
- Rejestracja: wt, 14 kwietnia 2009, 07:47
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Polskie Philipsy - numery seryjne.
Aha, zapomniałem dodać - w Philipsie 109A w miejscu w którym powinno być (było? nie było?) trafo głośnikowe nie ma śladów jakby było coś stamtąd wymontowywane - taki sam kolor /przybrudzenie/ jak gdzie indziej - albo było dawno temu wymontowane albo go tam nie było.
Kupię radia firmy PZT i Elektrit, stan obojętny; najchętniej całe chassis E. Kordial może być zniszczone, tr. sieciowy - Elektrit Rival, PZT Echo 124Z - cewki i ramkę
e-mail piotrostrowski81@wp.pl + PW
Pozdrawiam!
e-mail piotrostrowski81@wp.pl + PW
Pozdrawiam!
-
- 375...499 postów
- Posty: 399
- Rejestracja: sob, 18 października 2003, 18:01
- Lokalizacja: Łódź
Re: Polskie Philipsy - numery seryjne.
Moje Philipsy:
33A- 14026
55A- 12381 (poziome czarne szczebelki)
947A pionowy- 15043 (skrzynka obła)
947A poziomy- 22001
102A- 10109
456A- 11951 (bez gniazda przetwornicy)
695A- 14805
109A- 18512
4-38B- 6853
4-38A- 12740 (skala szara, szkiełko)
6-38A- 12814
7-38A- brak tabliczki
6-39A- 8471
7-39A- 2272
5-40B- 10440 (polska skala)
6-40A- 10596 (polska skala)
Kosmosy:
K81- 08076
K87- 12422
K95- 2254
1-43U- 15933
33A- 14026
55A- 12381 (poziome czarne szczebelki)
947A pionowy- 15043 (skrzynka obła)
947A poziomy- 22001
102A- 10109
456A- 11951 (bez gniazda przetwornicy)
695A- 14805
109A- 18512
4-38B- 6853
4-38A- 12740 (skala szara, szkiełko)
6-38A- 12814
7-38A- brak tabliczki
6-39A- 8471
7-39A- 2272
5-40B- 10440 (polska skala)
6-40A- 10596 (polska skala)
Kosmosy:
K81- 08076
K87- 12422
K95- 2254
1-43U- 15933
Komar
Re: Polskie Philipsy - numery seryjne.
W razie możliwości, proszę też o podawanie numerów wybitych na chassis.
-
- 375...499 postów
- Posty: 433
- Rejestracja: pt, 23 lutego 2007, 00:51
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Polskie Philipsy - numery seryjne.
Przejrzałem i oto moje numery - czasem z zasobów, czasem ze zdjęć z sieci:
33A (eBay) - 14820; (Allegro) - 19386
109A - 15792 (z umowy o sprzedaży ratalnej z grudnia 37 roku)
102A (z sieci) - 24335
102U - 10424
4-39A - 14019
7-38A - 12332
Kosmos K81 - 08358
Kosmos K86 - 19172
Kosmos K90 - 18226
Korona 79A (z sieci) - 2983 (z 03.03.1939)
Pojadę na święta do domu rodzinnego, to odczytam inne
Pozdrawiam
33A (eBay) - 14820; (Allegro) - 19386
109A - 15792 (z umowy o sprzedaży ratalnej z grudnia 37 roku)
102A (z sieci) - 24335
102U - 10424
4-39A - 14019
7-38A - 12332
Kosmos K81 - 08358
Kosmos K86 - 19172
Kosmos K90 - 18226
Korona 79A (z sieci) - 2983 (z 03.03.1939)
Pojadę na święta do domu rodzinnego, to odczytam inne
Pozdrawiam
-
- 1250...1874 posty
- Posty: 1351
- Rejestracja: ndz, 28 czerwca 2009, 00:24
Re: Polskie Philipsy - numery seryjne.
Witam ,dane mego egzemplarza : 456A13 , 19 076 .
-
- 1250...1874 posty
- Posty: 1351
- Rejestracja: ndz, 28 czerwca 2009, 00:24
Re: Polskie Philipsy - numery seryjne.
Nie,nie posiada.Chassis i pozostałe elementy konstrukcyjne /obudowa agregatu,koło zamachowe.. pokryte farbą srebrnego koloru.Oznakowanie skali-wersja polska.
Re: Polskie Philipsy - numery seryjne.
Ok, dzięki. Zapytałem, ponieważ z dotychczas zebranych numerów wynika, że zmiany często były dokonywane w okolicach numeru 20000. Taka prawidłowość występuje w modelach 44A i 947A - skrzynkę poziomą mają egzemplarze o numerach >20000. 109A z oddzielnym transformatorem głośnikowym montowanym na przedniej płycie też występuje w egzemplarzach o numerach większych od 20000, 456A ze złączem przetwornicy ma numer ponad 24000. Oczywiście zawsze może trafić się jakiś model, który zburzy tę i tak niezbyt klarowną prawidłowość. Wtedy będzie dylemat, czy Philips robił jak mu pasowało, czy ktoś składał kompletny odbiornik z różnych egzemplarzy.
-
- 375...499 postów
- Posty: 402
- Rejestracja: pt, 29 marca 2013, 10:03
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Polskie Philipsy - numery seryjne.
Dopisuję kolejnego uratowanego krajowego Philipsa.
Dzięki ogromnej pomocy Łukasza z Łodzi.
model 456A13
numer 24095
z gniazdem przetwornicy.
Pozdrawiam,
Wojtek
Dzięki ogromnej pomocy Łukasza z Łodzi.
model 456A13
numer 24095
z gniazdem przetwornicy.
Pozdrawiam,
Wojtek
Ratujmy polskie zabytki - http://menuet-ukf.blogspot.com/