Witam !
Właśnie wróciłem z tygodniowego pobytu w Paryżu i niniejszym na żywo przedstawiam moje wrażenia na temat lampowy.
Przed wyjazdem poszukiwałem intensywnie w internecie miejsc , gdzie można by kupić lampy ,a przede wszystkim baretery firmy Celsjor. Kilka takich informacji wskazywało, że prawdopodobnym miejscem będą okolice Saint Quen gdzie odbywają się sobotnio-niedzielne targi staroci ( Le marche aux puces ). Są to olbrzymie targi starych mebli , oświetlenia , obrazów, płyt winylowych , książek i innego badziewia. Coś jak nasze Koło ,ale kilkadziesiąt razy większe i znaczna część pod dachem. Byłem tam w sobotę i niedzielę . Sobotnią wizytę przerwał mi deszcz , nic ciekawego z dziedziny lampowej nie spotkałem , więc pojechałem jeszcze raz w niedzielę .
Niestety , stare radia były tylko u dwóch sprzedawców . Jeden handlujący sprzętem muzycznym i płytami miał 2 radia przedwojenne z końca lat trzydziestych , a drugi oferujący głównie sprzęt fotograficzny rzeczywiście miał kilka radii z lat dwudziestych z lampami na wierzchu i trzy radia katedralne. U tego ostatniego wygrzebałem dwie lampy : CBL1 która nie przeżyła podróży samolotem i 25A6g. Nic więcej nie udało mi się spotkać , mimo intensywnych poszukiwań . Owszem były dwa zamknięte stoiska ,gdzie podobno mają stare radia i lampy , ale dostęp do właścicieli polega na umówieniu się telefonicznym.
Tak więc pod kątem sprzętu lampowego bida z nędzą - albo nie handlują ,albo trzeba znać inne drogi i miejsca.
Co do innych wrażeń z pobytu , lub chętnych do udzielenia informacji o aktualnej sytuacji turystyczno-komunikacyjno-cenowej zapraszam na pw.
Nie negocjowałem cen ww radii , gdyż i tak nie mógłbym ich zabrać do samolotu , ale generalnie we Francji nie jest tanio.
Pozdrawiam Edward
Paryż lampowy.
Moderatorzy: gsmok, tszczesn, Romekd
-
- 625...1249 postów
- Posty: 1055
- Rejestracja: czw, 8 stycznia 2009, 21:04
-
- 3125...6249 postów
- Posty: 3400
- Rejestracja: czw, 25 marca 2010, 00:12
Re: Paryż lampowy.
Witaj,Edwardzie.
Dzięki za podzielenie się nowinami z żabowego Kraju
.
Nie martw się o CBL1,dostaniesz z czasem tutaj na Al.za
co najmniej porównywalną cenę,jeżeli nawet nie taniej.
Możesz w ostateczności wstawić do odpowiedniej wydmuszki UBL21.
Różnicę 11V w szereg łatwo wyrównasz,bo masz w sieci o 10V więcej,
a równolegle dasz 560 Om 6W do żarzenia.
Ciekawe,do czego potrzebowałeś 25A6G?
Za 25L6?Pewnie z uwagi na dużą bańkę,efektownie się prezentującą?
Pozdrawiam Ciebie i Wszystkich Kolegów.
Dzięki za podzielenie się nowinami z żabowego Kraju

Nie martw się o CBL1,dostaniesz z czasem tutaj na Al.za
co najmniej porównywalną cenę,jeżeli nawet nie taniej.
Możesz w ostateczności wstawić do odpowiedniej wydmuszki UBL21.
Różnicę 11V w szereg łatwo wyrównasz,bo masz w sieci o 10V więcej,
a równolegle dasz 560 Om 6W do żarzenia.
Ciekawe,do czego potrzebowałeś 25A6G?
Za 25L6?Pewnie z uwagi na dużą bańkę,efektownie się prezentującą?
Pozdrawiam Ciebie i Wszystkich Kolegów.
-
- 625...1249 postów
- Posty: 1055
- Rejestracja: czw, 8 stycznia 2009, 21:04
Re: Paryż lampowy.
Witam Jacku !
Tak jak się domyśliłeś , musiałem "cuś" sobie kupić , skoro tyle szukałem. Oczywiście w tym momencie lampa 25A6 nie ma u mnie zastosowania , ale może kiedyś dokupię do niej jakieś radio. Zestawiłem dzisiaj układ pomiarowy, lampa daje katalogowy prąd anodowy, więc "cuś" się jednak udało kupić.
Pozdrawiam Edward.
A jedna z ciekawostek paryskich dla kolegów elektroników , komputerowców i automatyków dotyczy postępu automatyzacji ruchu pojazdów szynowych : linia metra nr 1 i kolejka pomiędzy terminalami GDG 1 , 2 i 3 jeżdżą bez obsługi ludzkiej.
Szokujące dosyć jest siedzenie w pierwszej części wagonu i patrzenie jak pociąg zatrzymuje się na kolejnych stacjach bez udziału maszynisty.
Tak jak się domyśliłeś , musiałem "cuś" sobie kupić , skoro tyle szukałem. Oczywiście w tym momencie lampa 25A6 nie ma u mnie zastosowania , ale może kiedyś dokupię do niej jakieś radio. Zestawiłem dzisiaj układ pomiarowy, lampa daje katalogowy prąd anodowy, więc "cuś" się jednak udało kupić.
Pozdrawiam Edward.
A jedna z ciekawostek paryskich dla kolegów elektroników , komputerowców i automatyków dotyczy postępu automatyzacji ruchu pojazdów szynowych : linia metra nr 1 i kolejka pomiędzy terminalami GDG 1 , 2 i 3 jeżdżą bez obsługi ludzkiej.
Szokujące dosyć jest siedzenie w pierwszej części wagonu i patrzenie jak pociąg zatrzymuje się na kolejnych stacjach bez udziału maszynisty.