Zastanawia mnie czy możliwe jest aby EF41 pracowała w miejscu EF40 bez przeróbek. Nie znam się ta tyle na lampach, a nie widzę śladów ingerencji w podstawce EF40?geguś pisze:EF40 ma osobną s3, a EF41 wspólną z katodą. A to nie chce sie samemu w rysunki popatrzeć.![]()
![]()
Saba Freiburg WIII -Nowe oczko EM72 :-)
Moderatorzy: gsmok, tszczesn, Romekd, Einherjer, OTLamp
-
- 2500...3124 posty
- Posty: 2994
- Rejestracja: czw, 2 października 2008, 09:48
- Lokalizacja: Kraków
Re: Saba Freiburg WIII -Problem z dzwiękiem :-(
Wołyń 1943. Pamiętamy!
Re: Saba Freiburg WIII -Problem z dzwiękiem :-(
Pracować będzie. Jak była oryginalnie EF40, to powinno być połączenie nogi 4 z 7. Jak takiego połączenia nie ma to znaczy, że była tam od zawsze EF41.
-
- 2500...3124 posty
- Posty: 2994
- Rejestracja: czw, 2 października 2008, 09:48
- Lokalizacja: Kraków
Re: Saba Freiburg WIII -Problem z dzwiękiem :-(
Udało mi się kupć nową EM72:
bo ceny na ebayu są tragiczne
Jest Polsce firma, która jeszcze ma te lampki.
https://www.elfaelektronika.pl/elfa3~pl ... 1-22&toc=0
I to po przyzwoitej cenie 

Jest Polsce firma, która jeszcze ma te lampki.
https://www.elfaelektronika.pl/elfa3~pl ... 1-22&toc=0
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Wołyń 1943. Pamiętamy!
-
- 2500...3124 posty
- Posty: 2994
- Rejestracja: czw, 2 października 2008, 09:48
- Lokalizacja: Kraków
Re: Saba Freiburg WIII i Saba MEERSBURG Automatic 7
Trochę czasu upłynęło i niestety przestała mi działać automatyka wyszukiwania stacji ;-(zagore1 pisze:Cewka przewinięta, założona do silniczka, automatyka działa!!
http://www.youtube.com/watch?v=Z2vc4jSFnx4
Podejrzewałem, że spaleniu uległa jedna z cewek silniczka, ale pomierzyłem wszystkie i mają po ok 1kom czyli są dobre.
Jest inny niepokojący objaw. Na wyłączonej automatyce dawniej pokrętło wyszukiwania stacji chodziło lekko ( bo silniczek był odłączony od napięcia) a teraz pokrętło stawia opór - gdy całkowicie odłączę radio od prądu pokrętło z powrotem 'chodzi" lekko. Czyli mimo wciśnięcia klawisza automatyki silniczek nadal pracuje. Czy taki objaw mogą dać uszkodzone kondensatory przy silniczku"
Oryginalnie były tam smolaki: 1x 0,35µF 500V, 1x 0,4µF 370V
Ja dałem 0,33µF 630V i 0,39µF 630V
Włączenie automatyki powoduje grzanie się cewek silniczka i tyle...
Odłączyłem ( na wyłączonej autonatuce ) oba kondensatory i silnik nadal stawia opór - więc to nie one są przyczyną...
Wołyń 1943. Pamiętamy!
-
- moderator
- Posty: 11317
- Rejestracja: wt, 12 sierpnia 2003, 09:14
- Lokalizacja: Otwock
Re: Saba Freiburg WIII i Saba MEERSBURG Automatic 7
Silnik steruje lampa ECL80. Nie mam teraz schematu pod ręką, ale może coś z tą lampą lub w okolicy? Wyłączenie automatyki AFAIR po prostu zatykało ta lampę.
-
- 2500...3124 posty
- Posty: 2994
- Rejestracja: czw, 2 października 2008, 09:48
- Lokalizacja: Kraków
Re: Saba Freiburg WIII i Saba MEERSBURG Automatic 7
Załączam schemat...tszczesn pisze:Silnik steruje lampa ECL80. Nie mam teraz schematu pod ręką, ale może coś z tą lampą lub w okolicy? Wyłączenie automatyki AFAIR po prostu zatykało ta lampę.
Koledzy - sprawdżcie jak jest u Was z pokrętłem wyszukiwania stacji przy wyłączonej automatyce. Chodzi lekko?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Wołyń 1943. Pamiętamy!
-
- 75...99 postów
- Posty: 91
- Rejestracja: śr, 27 kwietnia 2011, 18:43
- Lokalizacja: Rybnik O/S
Re: Saba Freiburg WIII -Nowe oczko EM72 :-)
przy wyłączonej automatyce strojenie chodzi leciutko (w meersburgu 8 ).
Ostatnio zmieniony czw, 30 stycznia 2014, 14:16 przez Stołek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- 2500...3124 posty
- Posty: 2994
- Rejestracja: czw, 2 października 2008, 09:48
- Lokalizacja: Kraków
Re: Saba Freiburg WIII -Nowe oczko EM72 :-)
No właśnie - a u mnie jest jakieś przebicie i silnik blokuje pokrętło.Stołek pisze:przy wyłączonej automatyce strojenie chodzi leciutko (w meersburgu.
Wołyń 1943. Pamiętamy!
-
- moderator
- Posty: 11317
- Rejestracja: wt, 12 sierpnia 2003, 09:14
- Lokalizacja: Otwock
Re: Saba Freiburg WIII -Nowe oczko EM72 :-)
Wygląda na to, że wyłącznik automatyki po prostu odłącza prąd w jednym z uzwojeń silnika (tym wpiętym bezpośrednio do sieci). Może tam masz jakies zwarcie?