Saba Meersburg Automatic Różnice
Moderatorzy: gsmok, tszczesn, Romekd, Einherjer, OTLamp
Re: Saba Meersburg Automatic Różnice
Witam
Widzę, iż postanowienia mamy podobne tylko zmierzamy w przeciwnych kierunkach.
Beethovena już odrestaurowałem i uruchomiłem. Jestem z niego dumny. Teraz męczę się z "8" i utknąłem na sprzęgle.
Może przy odrobinie cierpliwości podołam ambitnemu zadaniu i go uruchomię.
Nie wspomnę, iż należałoby również odnowić chassis.
Ale to na deser.
Pozdr.
Widzę, iż postanowienia mamy podobne tylko zmierzamy w przeciwnych kierunkach.
Beethovena już odrestaurowałem i uruchomiłem. Jestem z niego dumny. Teraz męczę się z "8" i utknąłem na sprzęgle.
Może przy odrobinie cierpliwości podołam ambitnemu zadaniu i go uruchomię.
Nie wspomnę, iż należałoby również odnowić chassis.
Ale to na deser.
Pozdr.
Re: Saba Meersburg Automatic Różnice
Witam
Przyszedł czas na odnowę chassis u Saby Meersburg 8.
Czym go pomalować. Znacie Państwo stosowne lakiery ?
pozdr.
Przyszedł czas na odnowę chassis u Saby Meersburg 8.
Czym go pomalować. Znacie Państwo stosowne lakiery ?
pozdr.
Re: Saba Meersburg Automatic Różnice
Witam
Finiszuję przy odnawianiu mojej ósemki.
Sprzęgło uruchomiane, chasis odnowione, pozostaje do roboty automatyka.
Proszę, opiszcie jak ona działa ?
U mnie przewijanie działa na I i II biegu, natomiast jak, kiedy i czym jest zatrzymywane.
Bo z tym jest kłopot.
Brak stopu na końcach skali jak również na poszczególnych stacjach.
Pozdrawiam i proszę o pomoc.
Finiszuję przy odnawianiu mojej ósemki.
Sprzęgło uruchomiane, chasis odnowione, pozostaje do roboty automatyka.
Proszę, opiszcie jak ona działa ?
U mnie przewijanie działa na I i II biegu, natomiast jak, kiedy i czym jest zatrzymywane.
Bo z tym jest kłopot.
Brak stopu na końcach skali jak również na poszczególnych stacjach.
Pozdrawiam i proszę o pomoc.
Re: Saba Meersburg Automatic Różnice
Nikt nie zna odpowiedzi na moje pytanie ?
A może jednak ktoś coś na ten temat wie.
pozdr
A może jednak ktoś coś na ten temat wie.
pozdr
Re: Saba Meersburg Automatic Różnice
W bloku sterowania automatyką wykorzystuje sie detektory FM na p.cz. AM i p.cz. FM. "Zero" demodulatorów 468kHz i 6.75MHz spowoduje wygenerowanie sygnału stopu wraz z pomiarem poziomu sygnału z ARW detektora stosunkowego.
Re: Saba Meersburg Automatic Różnice
... i ten sygnał stopu jest podawany na cewkę zamontowaną na tym ramieniu sterowania.
Czy tak to jest ?
Jakie są parametry tego sygnału ?
Czy tak to jest ?
Jakie są parametry tego sygnału ?
Re: Saba Meersburg Automatic Różnice
Witam
No i finiszuję.
Na UKF-ie wybieranie funguje jak w najlepszym porządku.
Zatrzymuje sie również na końcu skali na wszystkich zakresach.
Moje pytanie.
Czy wybieranie automatyczne na D,Ś, K również ma pracować ??
U mnie jakoś tego brak i nie wiem czy dalej grzebać w radiu, co by to uskutecznić.
pozdr.
No i finiszuję.
Na UKF-ie wybieranie funguje jak w najlepszym porządku.
Zatrzymuje sie również na końcu skali na wszystkich zakresach.
Moje pytanie.
Czy wybieranie automatyczne na D,Ś, K również ma pracować ??
U mnie jakoś tego brak i nie wiem czy dalej grzebać w radiu, co by to uskutecznić.
pozdr.
- tszczesn
- moderator
- Posty: 11225
- Rejestracja: wt, 12 sierpnia 2003, 09:14
- Lokalizacja: Otwock
- Kontakt:
Re: Saba Meersburg Automatic Różnice
Tak. Dokładnie wg. tej samej zasady, ale wymaga to, aby stacja była odpowiednio silna, zbyt słabej automat nie zauważy.kgeorge pisze: Czy wybieranie automatyczne na D,Ś, K również ma pracować ??
Re: Saba Meersburg Automatic Różnice
Dzięki
Więc biorę się jutro do roboty.
pozdr.
Więc biorę się jutro do roboty.
pozdr.
Re: Saba Meersburg Automatic Różnice
...i sprawa wybierania stacji na D, Ś, K załatwiona.
Jeszcze tylko zdobyć gdzieś EM 34 i jeszcze jedna saba przywrócona do świetności.
A może ktoś wie jak przeprowadzić renowacje starej EM 34 ?
Funkcjonuje poprawnie, tylko intensywność świecenia jest do bani.
Czy taka renowacja jest możliwa ?
Czy zastosować 6E5S ?
pozdr.
Jeszcze tylko zdobyć gdzieś EM 34 i jeszcze jedna saba przywrócona do świetności.
A może ktoś wie jak przeprowadzić renowacje starej EM 34 ?
Funkcjonuje poprawnie, tylko intensywność świecenia jest do bani.
Czy taka renowacja jest możliwa ?
Czy zastosować 6E5S ?
pozdr.
-
- 75...99 postów
- Posty: 91
- Rejestracja: śr, 27 kwietnia 2011, 18:43
- Lokalizacja: Rybnik O/S
- Kontakt:
Re: Saba Meersburg Automatic Różnice
chyba tak samo jak em4, to ta sama lampa, tylko z innym cokołem
-
- 75...99 postów
- Posty: 91
- Rejestracja: śr, 27 kwietnia 2011, 18:43
- Lokalizacja: Rybnik O/S
- Kontakt:
Re: Saba Meersburg Automatic Różnice
Witam i życzę wszystkim zdrowych i spokojnych Świąt Bożego Narodzenia.
Wziąłem się za Sabę.
Dzięki koledze zagore1 który podpowiedział jakich żaróweczek użyć do klawiszy kupiłem żaróweczki 6v na gwint E5.5.
Rzeczywiście świecą troszeczkę mocniej niż oryginały.
Okazało się, że podświetlenie klawisza od gramofonu jest sprawne, lecz styk zaśniedział.
Obudowę przetarłem oleje, lnianym.
Listwy zawiozłem do galwanizerni i tam się dowiedziałem, że listwa w której siedzi dzyndzel od automatyki jest z mosiądzu.
Tę listwę Pan z galwanizerni ładnie mi wypolerował.
Co do długiej listwy okazało się, że jest z alu.
Niestety tego się mosiądz nie będzie trzymał.
Pozostało malowanie lakierami samochodowymi, ale dla nie to zbyt dużo bawienia się.
Wypolerowałem i zostawiam- niech będzie srebrna.
Co do włącznika to zakupiłem na ebay.
http://www.ebay.pl/itm/321570443721?ssP ... 1497.l2649
Niestety jest 3-sekcyjny przez co grubszy.
Musiałem podciąć kawałeczek chassis i kupić dłuższe śruby.
Chciałem kupić drugi dla kolegi ale sprzedawca nie miał, cena także nie była przystępna -25jełro.
Ale obecnie Saba poza brakiem mosiężnego dekielka w jednej gałce jest kompletna.



Pozdrawiam
Wziąłem się za Sabę.
Dzięki koledze zagore1 który podpowiedział jakich żaróweczek użyć do klawiszy kupiłem żaróweczki 6v na gwint E5.5.
Rzeczywiście świecą troszeczkę mocniej niż oryginały.
Okazało się, że podświetlenie klawisza od gramofonu jest sprawne, lecz styk zaśniedział.
Obudowę przetarłem oleje, lnianym.
Listwy zawiozłem do galwanizerni i tam się dowiedziałem, że listwa w której siedzi dzyndzel od automatyki jest z mosiądzu.
Tę listwę Pan z galwanizerni ładnie mi wypolerował.
Co do długiej listwy okazało się, że jest z alu.
Niestety tego się mosiądz nie będzie trzymał.
Pozostało malowanie lakierami samochodowymi, ale dla nie to zbyt dużo bawienia się.
Wypolerowałem i zostawiam- niech będzie srebrna.
Co do włącznika to zakupiłem na ebay.
http://www.ebay.pl/itm/321570443721?ssP ... 1497.l2649
Niestety jest 3-sekcyjny przez co grubszy.
Musiałem podciąć kawałeczek chassis i kupić dłuższe śruby.
Chciałem kupić drugi dla kolegi ale sprzedawca nie miał, cena także nie była przystępna -25jełro.
Ale obecnie Saba poza brakiem mosiężnego dekielka w jednej gałce jest kompletna.



Pozdrawiam