

Z jednej strony dlatego, że takie dostałem ze złomu ( rowery z drugiej i trzeciej fotki )...AZ 12 pisze:Dlaczego rowery mają zwykłe przerzutki? Piasty wielobiegowe są prostsze w obsłudze i bardziej niezawodne.
Z drugiej strony rowery ( ten poziomy i tandem ) miały po części charakter eksperymentalny i łatwiej można było ocenić
jakich przełożeń będą potrzebowały.
Tzn jakie przełożenia będą najbardziej ekonomiczne. Co nie jest takie znowu do pominięcia...
Przykładowo poziomy doskonale sprawował by się tylko z dwoma przerzutkami...
Tzn gdyby zostawić na kasecie największe i najmniejsze koło

Bo innych właściwie nie używam...
( A nawet to większe koło mogło by mieć jeszcze kilka ząbków więcej

Co do tandemu, to sprawa ma się całkiem inaczej.
Użytkowany jest intensywnie w warunkach jak najbardziej terenowych...
I właściwie wszystkie 18 biegów musi działać sprawnie, żeby jazda była wygodna
z minimum wysiłku i sporą dynamiką...
Dał byś wiarę, że nowiutki chiński łańcuch wytrzymuje tutaj niecałe dwa tygodnie zanim się
nie zerwie

Reasumując w zwykłych przerzutkach mam wpływ na przełożenia... ( Chociaż jeszcze tego
nie wykorzystałem ) no i więcej przełożeń jak w znanych mi piastach ( 3 lub 5 )...
Co do kół
Obecnie wszystkie zaprezentowane rowerki maja koła na obręczach aluminiowych wzmacnianych...
Tzn wykonywanych z aluminiowych dwuwarstwowych profili...
Raczej nie do zarżnięcia

Jedyna obręcz stalowa jaka została to małe kółko 20'' przy poziomym...
W tandemie bardzo wyraźnie widać różnicę w obręczach, bo wcześniej miał aluminiowe pojedyncze...
I, tak jak piszesz, ulegały deformacji po każdej wycieczce...
Tam obciążenia są naprawdę duże w tym rowerku.