Kilka pytań odnośnie sygnałów i transformatora wejściowego

Wzmacniacze, zasilacze itd. Schematy, parametry, konstrukcje...

Moderatorzy: gsmok, tszczesn, Romekd, Einherjer, OTLamp

Awatar użytkownika
MartensEleven
50...74 posty
50...74 posty
Posty: 60
Rejestracja: wt, 9 sierpnia 2005, 10:28
Lokalizacja: Wrocław/Rybnik

Kilka pytań odnośnie sygnałów i transformatora wejściowego

Post autor: MartensEleven »

Witam

Zastanawiam się jak mogę obliczyć, lub określić jakie napięcie daje mi mikrofon. Oczywiście jest podana w katalogach czułość na jeden Pascal który to odpowiada 96dB, ale w sumie nei wiem jak mam sie do tego odnieść. Skoro muszę stwierdzić jaki mam zastosować transformator to muszę to wiedzieć. Aha, co do transformatora to rozumiem, że on ma mi oprócz asymetryzacji sygnału zapewnić jeszcze odpowiednie przełożenie i większe napięcie które podam na sterowanie siatki, ale jakimi ograniczeniami mam się tutaj posługiwać. Wiadomo, że wydolnośc prądowa mikrofonu jest znikoma (swoją droga chciałbym wiedzieć jaka?) wiadomo też że sterowanie siatki Triody nie obciąża źródła. Podsumowując, to jaką amplituda napięć sterować pierwszym stopniem? duzo pytań...
Lepiej wiedzieć że się myśli, niż myśleć że się wie.
Awatar użytkownika
VacuumVoodoo
1875...2499 postów
1875...2499 postów
Posty: 2007
Rejestracja: śr, 11 sierpnia 2004, 15:51
Lokalizacja: Goteborg, Szwecja

Post autor: VacuumVoodoo »

Mozesz zalozyc poziom sygnalu z mikrofonu w przedziale -40 do -10dbm. Chyba ze chcesz nagrywac glosne piece gitarowe z mikrofonem 5cm od membrany glosnika to sygnal bedzie odpowiednio silniejszy. SM57 to powszechnie uzywany mikrofon w tym zastosowaniu.
Aleksander Niemand
_______________________________________
Wzmacniacz ma sie do gitary tak jak smyczek do skrzypiec - AN
Awatar użytkownika
MartensEleven
50...74 posty
50...74 posty
Posty: 60
Rejestracja: wt, 9 sierpnia 2005, 10:28
Lokalizacja: Wrocław/Rybnik

Post autor: MartensEleven »

w zastosowaniu nie przepadam za SM57. Ma swoje zalety, ale jak dla mnie za mocno zabarwia charakterystykę. Oczywiście na scenie go stosuję, ale w innych zastosowaniach wolę pojemność studyjną. Nawet do pieca. Efekty są lepsze jesli tylko ma się dośc rozumu i wyobraźni żeby pokombinowac z ustawieniem mikrofonu. Takwięc powiedzmy że to będzie mikrofon wielkomembranowy. CO do sygnału to o ile znam sie na dB na słuch, to w elektronice nie lubię kozystać z tej skali więc wolałbym wiedzieć co i jak w Voltach i Amperach.
Lepiej wiedzieć że się myśli, niż myśleć że się wie.