Saba Meersburg automatik 9
Moderatorzy: gsmok, tszczesn, Romekd, Einherjer, OTLamp
Saba Meersburg automatik 9
.
Ostatnio zmieniony pn, 28 marca 2011, 13:48 przez k24, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- 625...1249 postów
- Posty: 994
- Rejestracja: pt, 12 grudnia 2008, 09:34
Re: Saba Meersburg automatik 9
Każda cewka powinna mieć oporność około 1k - one są identyczne, więc można stosować je zamiennie. Podejrzane jest to 4-5 - każda para to czerwony i żółty przewód.
między 5 i 6 powinieneś mieć ~2k - to jest to uzwojenie z kondensatorem wpiętym szeregowo.
między 5 i 6 powinieneś mieć ~2k - to jest to uzwojenie z kondensatorem wpiętym szeregowo.
Re: Saba Meersburg automatik 9
.
Ostatnio zmieniony pn, 28 marca 2011, 13:48 przez k24, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- 625...1249 postów
- Posty: 994
- Rejestracja: pt, 12 grudnia 2008, 09:34
Re: Saba Meersburg automatik 9
A co do nagrzewania się stojana, to normalne po dłuższym czasie pracy... Dlatego warto wyłączać automatykę, by nie nadużywać uzwojeń w silniku.
Tak mi się jeszcze przypomniało, że problem może też leżeć w rozstrojonej automatyce, ale to chyba sprawdziłeś?
A, i bądź ostrożny ze zdejmowaniem cewki - dranie mają bardzo kruche ścianki.
Swoją drogą, dziwna ta zwiększona oporność, podobno zwykle są zwarte zwoje...
Tak mi się jeszcze przypomniało, że problem może też leżeć w rozstrojonej automatyce, ale to chyba sprawdziłeś?
A, i bądź ostrożny ze zdejmowaniem cewki - dranie mają bardzo kruche ścianki.
Swoją drogą, dziwna ta zwiększona oporność, podobno zwykle są zwarte zwoje...
Re: Saba Meersburg automatik 9
.
Ostatnio zmieniony pn, 28 marca 2011, 13:49 przez k24, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Saba Meersburg automatik 9
k24 pisze:Stojan nagrzewał się bardzo szybko. Automatyka powinna być w porządku. A ceweczkę zdjąłem, cała zielona od spodu i z karkasu zostały tylko boki. Reszta zgniła. Nie wiem jak pozostałe cewki wyglądają (uszkodzona jest ta ze spodu), ale jak jest dobra oporność uzwojenia, to powinny być dobre (chyba). Teraz będę zabierał się do robienia zmyślnego karkasu, żeby sprężynki mocujące miały się na czym oprzeć. Chociaż po chassis tego nie widać, to chyba ten silnik dostał jednak kiedyś wody, bo skąd tyle śniedzi w tej cewce.
Albo w powietrzu coś było np. siarkowodór, amoniak. Instalowałem szafkę sterująca na wolnym powietrzu oraz zawory elektromagnetyczne ale w pobliżu jednego z budynków oczyszczalni. Po tygodniu mosiądz jest czarny jak węgiel.