MStaniszczak pisze:chciałbym tak, żeby przełączanie było przełącznikiem obrotowym
Teraz każdy uC ma wbudowany przetwornik A/C. Zrób drabinkę z rezystorów, włącz skrajne końce do GND i Vref. Napięcia z pomiędzy rezystorów podaj na przełącznik obrotowy a "suwak" na wejście A/C. W ten sposób jednym pinem załatwisz odczyt wielopozycyjnego przełącznika.
...nie ma za co.
MStaniszczak pisze:chciałbym tak, żeby przełączanie było przełącznikiem obrotowym
Teraz każdy uC ma wbudowany przetwornik A/C. Zrób drabinkę z rezystorów, włącz skrajne końce do GND i Vref. Napięcia z pomiędzy rezystorów podaj na przełącznik obrotowy a "suwak" na wejście A/C. W ten sposób jednym pinem załatwisz odczyt wielopozycyjnego przełącznika.
...nie ma za co.
Dzięki Problemów tym że na uC taką obsługę to można i na piechotę nie tylko z A/C, bo portów to chyba zawsze wystarczy;-) Tylko pewnie da się bardziej koszernie bez uC. W dodatku jedno uC i tak już będę miał na płytce sterownika ALPS-a/selektrowa wejść/opóźniacza napięcia anodowego. Niestety tamten uC nie ma już wolnych portów:D Dwa uC w tak małym lampowcu to już nadmiar )
Zastanawiam się czy jednak nie dać zwykłego selektora, na ściance z tyłu i używać tylko przy wyłączonym wzmacniaczu... Nie będzie kombinowania:-D To miał być prosty wzmacniacz w założeniu
Edit:
Rozumiem że jak dam ten przełącznik z tyłu i będę go używał tylko przy wyłączonym wzmacniaczu, wszytko będzie ok i mogę zrezygnować z przekaźników Albo wręcz dać go na PCB i korkowacieć zwykłymi zworkami - pewnie i tak raz przesłucham tych opcji i wybiorę jedną?
traxman pisze:Najprawdopodobniej, przed efektywnych szerokopasmowcach skończy się na położeniu trioda, tak więc nie ma się co stresować obsługą tego przełącznika.
Coś pewnie przegapiłem;-) Dałem zwory do wyboru sprzężenia. Chciałem dać dip-switche, ale nie wiem czy tu nie za wysokie napięcie jak na ten wynalazek.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Tomasz Gumny pisze:Dopuszczalne napięcie robocze DIP-switch jest rzędu 24V. Listwy 2.54mm mogą pracować przy 250..500V.
A zwora ma jakieś ograniczenie?
Myślę jeszcze o przełączniku obrotowym do PCB, ale musiał bym sobie komponent też narysować do tego.
Mam nadzieję że już na schemacie nic nie popaprałem, to jutro zabiorę się już za PCB:-)
Tomasz Gumny pisze:Listwy 2.54mm mogą pracować przy 250..500V.
A zwora ma jakieś ograniczenie?
Jeśli dobrze pamietam, to złocony komplet (listwa+zworka) może pracować z prądem 3A. Jesli zamierzasz przełączać pod napięciem, to raczej znajdź zworkę bez dojścia pomiarowego i z długim uchwytem.
MStaniszczak pisze:Myślę jeszcze o przełączniku obrotowym do PCB
Gdyby były 3 pozycje, to można by zrobić zworę obrotową.
Tomasz Gumny pisze:Listwy 2.54mm mogą pracować przy 250..500V.
A zwora ma jakieś ograniczenie?
Jeśli dobrze pamietam, to złocony komplet (listwa+zworka) może pracować z prądem 3A. Jesli zamierzasz przełączać pod napięciem, to raczej znajdź zworkę bez dojścia pomiarowego i z długim uchwytem.
Nie zamierzam przełączać pod napięciem:-) Chyba:-) Tylko gdzie dostać jakakolwiek złoconą zworę - w TME nie ma;-)
Listwę znalazłem,a le przy zworach nic nie napisali że złocone:-) A Tomek napisał o złoconym komplecie - listwa/zworki. Kurcze, ale korci mnie do umieszczenia tu przełącznika obrotowego na PCB... - coś takiego http://www.tme.eu/przelacznik-obrotowy- ... k1049.html . Ośka trochę długa, ale by się obcięło, a jednym przekręceniem by się przełączało, zamiast wyciągać dwie zwory;-) Tylko nie mogę obczaić jak dobrze rozłożyć pady po okręgu przy projektowaniu nowego elementu w tym moim programie:-/ Może wie ktoś czy taki przełącznik pasuje do któregoś ze standardowych elementów biblioteki Eagle-a, to sobie bym ją do Targeta zaimportował
Ośkę można skracać wg potrzeb bez strat dla przełącznika, sam tak robię, tylko trzeba podczas cięcia umocować ją w imadle, tak aby nie wyłamać jej z korpusu wyłącznika.
Niżej wersja z przełącznikiem obrotowym 3x4.
Byłbym wdzięczny za rzuceniem okiem na całość i na tryby pracy (tryb triodowy, UL20%, UL 40% i tryb pentodowy).
Chyba jak to ukończę to Traxmanowi i Tomaszowi należy się po zgrzewce piwa
Myślę już na płytką. Tak się zastanawiam, czy możne nie dać żarzenia na warstwie od strony elementów, a pozostałe ścieżki z drugiej strony (od strony lamp)? Musi, że da się to zrobić termotransferem
Dobrze kombinuję, że gdy podstawka lamy ma być przylutowana od strony druku nie elementów, muszę zrobić an druku jej odbicie lustrzane? Późno już i mózg się wyłącza;-)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.