Kolejny slo100 50W
Moderatorzy: gsmok, tszczesn, Romekd, Einherjer, OTLamp
Kolejny slo100 50W
Witam, to mój kolejny soldano . Co do modyfikacji to jest 5 ldr. Wzmacniacz odpalił od kopa , przegrał jakieś 3 - 4 godziny testów jak do tej pory bez żadnych problemów . Ogólnie jestem mega zadowolony z niego . No ale ... Panowie, nie jestem z wykształcenia elektronikiem , tylko budowlańcem i amatorskim muzykiem. Aczkolwiek poskładałem już kilka wzmacniaczy , głównie 5-watowców , aczkolwiek był też slo50 na przekaźnikach. Poruszam się trochę niepewnie po tych schematach i sprawdzam po 3 razy zanim coś przylutuję . W czym tkwi problem ?. Jest cholernie głośny na kanale overdrive. Kanał czysty ok - płynna regulacja do powiedzmy 6-7 zakresu skali jest do zniesienia. Kanał przesterowany max na 2-3 na potencjometrze "master" overdrive. Też tak macie ?. Potencjometry są na pewno ok (chodzi o wartości), sprawdzałem . Wiem , nie jest to wzmacniacz do grania w domu tylko na scenie , ale chciałbym mieć łagodniejszy przebieg regulacji głośności kanału overdrive. Co proponujecie? A może coś sknociłem ? Kilka fotek na koniec.
Re: Kolejny slo100 50W
W moim ostatnim SLO kanał czysty jest bardzo cichy... mam wrażenie, że za bardzo. Kanały crunch i lead mają jak dla mnie poprawne poziomy. Musze porównać z innymi moimi SLO. Jakie wartości masz potencjometrów gain? U mnie w crunch/clean siedzi 500k a w Lead zawsze daje 250k.
Wszystko mam zrobione według schematu. Sekcja master - overdrive 1M log , normal 1M log. Sekcja preamp - overdrive 500K log , normal 1M log
Czyli wychodzi na to ,że mogę mieć o połowę za duże wartości potencjometrów. Jutro sprawdzę i powiem co z tego wyszło.
Mastery zawsze daje 1M. W niektórych schematach gainy są 1M, a w innych 500K. Podobno zalezy z którego roku jest SLO. Były wprowadzane zmiany. Ja zmniejszam wartość potencjometru gain w kanale lead do 250k bo przy 500k po przekroczeniu połowy to własciwie nie słychac różnicy w przesterze.